Indonesia Maritime Expo 2017

In april 2016 tekende minister Schultz van Haegen een samenwerkingsovereenkomst met de Indonesische minister Marsudi van Buitenlandse Zaken met het doel samenwerking op maritiem vlak te intensiveren. De belangrijkste thema’s hierbij waren; havenontwikkeling, scheepsbouw en visserijlogistiek. De Indonesische president Widodo bracht eerder een bezoek aan de Maasvlakte II en de Maeslantkering. De tijd is nu rijp voor een intensieve Nederlandse inbreng. Netherlands Maritime Technology (NMT) organiseert van 10 t/m 12 oktober 2017 een Holland Paviljoen op de beurs Indonesia Maritime Expo in Jakarta. Reserveer nu uw stand.

Organisator

knop_meld_u_aan

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap u zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen van 90 m2 is goed gelegen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor uw stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan Indonesia Maritime Expo. NMT maakt het voor u mogelijk en biedt u ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouwt u aan en onderhoudt u uw maritieme netwerk.

5) Nodig al uw (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat u uw dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met u mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van uw bedrijfslogo en bedrijfsnaam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, exclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

90 m2

Kosten

De prijs per m2 voor leden van Netherlands Maritime Technology bedraagt € 525,- excl. BTW per deelnemer. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 625,- excl. BTW per deelnemer. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Paneelpresentatie in Holland Lounge

Net als voorgaande editie is het ook deze keer mogelijk om een paneelpresentatie in de Holland Lounge te boeken. Informeer naar de mogelijkheden bij Marjan Lacet. De investering hiervoor bedraagt € 2975,-.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan uw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

Indonesia Maritime Expo

IME is de belangrijkste internationale beurs en conferentie voor de Indonesische maritieme industrie en wordt georganiseerd door PT Reed Exhibitions Panorama met steun van de Indonesische regering. Dit evenement is een ‘one-stop’ tentoonstelling, met een high-level conferentie waarbij netwerksessies georganiseerd  worden voor Indonesische, maar ook voor internationale maritieme spelers. Het evenement wordt gezien als een perfect platform voor de veelbelovende Indonesische markt. De organisatie verwacht dat ongeveer 190 exposanten uit zo’n 12 landen zullen deelnemen.

Tijdens de beurs zal er een vol programma zijn met georganiseerde conferenties, seminars, netwerkevents en ook een ‘hosted buyer program’. Dit programma houdt in dat verschillende ‘buyers’ uit de omliggende landen worden ingevlogen om op de beurs aanwezig te zijn en de gelegenheid krijgen om exposanten te ontmoeten.

De Indonesische markt

Het orderboek van Indonesische werven bedroeg aan het einde van 2015 volgens IHS Fairplay 110 schepen met een totaal tonnage van 321.000 CGT. Het werkelijke aantal schepen in bestelling ligt waarschijnlijk veel hoger, omdat veel kleine en speciale schepen ontbreken. Zo bouwt de werf Daya Radar Utama in Jakarta een serie kleine passagiersschepen voor de staatsrederij Pelni en bouwt de werf PT Pal in Surabaya fregatten en andere oorlogsschepen, onder andere in samenwerking met Damen Schelde Naval Shipbuilding.

Qua productie doet Indonesië het best aardig. In 2015 produceerden Indonesische werven 171 schepen met een totaal tonnage van 421.000 CGT, ruim 60% meer dan Nederlandse werven in dat jaar. Volgens Clarkson bestond de Indonesische handelsvloot in september 2015 uit 7.308 schepen met een totaal tonnage van 13,8 miljoen GT. Er zijn dus heel erg veel kleine schepen in Indonesië, die vaak ook nog erg oud zijn. Er is dus een enorm potentieel voor het vervangen van oude schepen door nieuwe.

Naast de vervanging van oude schepen is er ook nog een grote vraag naar extra schepen te verwachten. De economische groei van Indonesië de komende jaren wordt namelijk ingeschat rond de 5-6% per jaar. Op het eiland Batam, tegenover Singapore, bevinden zich maar liefst 70 werven en zo’n 500 toeleveranciers, die zich vooral richten op offshore werk. Op Batam zitten grote werven en bouwers van offshore constructies zoals McDermott, Nippon Steel, PT ASL, PT Palindo Marine Industry, Pt Batamec en PT Drydocks World.

De Indonesische overheid heeft grote ambities op het gebied van de scheepsbouw. Zo moet er in 2020 capaciteit in Indonesië zijn om schepen tot 200.000 DWT (formaat van een “Capesize” bulker) te bouwen. Er is een onderzoeksinstituut opgezet (PDRKN) dat de ontwikkelingen op het gebied van design en engineering moet stimuleren. Daarnaast wil de overheid de lokale markt afschermen om zo vraag voor binnenlandse werven te scheppen.

Meer informatie & inschrijven

Klik hier om in te schrijven. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij Netherlands Maritime Technology, via T +31 (0)88 44 51 022 of E lacet@maritimetechnology.nl.

knop_meld_u_aan

Deelnemers