INMEX SMM India 2017

Van 3 tot en met 5 oktober 2017 vindt de beurs INMEX SMM India plaats in Mumbai. Netherlands Maritime Technology (NMT) organiseert deze editie een Holland Paviljoen op de beurs. Reserveer nu uw stand!

Organisator

knop_meld_u_aan

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap u zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoens is uitstekend gelegen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor uw stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan INMEX SMM India. NMT maakt het voor u mogelijk en biedt u ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouwt u aan en onderhoudt u uw maritieme netwerk.

5) Nodig al uw (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat u uw dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met u mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van uw bedrijfslogo en bedrijfsnaam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, exclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

144 m2

Kosten

De prijs per m2 voor leden van Netherlands Maritime Technology bedraagt € 655,- excl. BTW per deelnemer. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 755,- excl. BTW. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten. Let op: alleen bij voldoende aanmeldingen zal deze beursdeelname aan INMEX SMM India doorgang vinden.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan uw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

INMEX SMM India

Tijdens INMEX SMM India komen honderden Indiase en internationale spelers bijeen om zaken te doen. Aan de laatste editie van INMEX SMM India in 2015 werd deelgenomen door meer dan 600 exposanten. Het totale bezoekersaantal lag op 8.000, een groei van 14% t.o.v. de 2013-editie. Meer dan 35 internationale sprekers deelden hun expertise op de door INMEX SMM India georganiseerde conferenties (er vonden 313 business meetings plaats in het kader van het ‘Buyer Program’). Landen paviljoens uit o.a. Denemarken, Frankrijk, Korea, Duitsland, Noorwegen en Taiwan waren aanwezig en zullen zeer waarschijnlijk ook aan de aanstaande editie deelnemen.

De Indiase markt

India streeft naar een marktaandeel in de wereldscheepsbouw van 5% in 2020. Onder de huidige premier Modi zijn programma’s gestart om de scheepsbouw in India weer een boost te geven. Tegen 2025 hoopt India zo’n 10 miljoen bruto tonnage aan schepen per jaar te bouwen in eigen land. Er moet zeker nog het nodige gebeuren voor het zover is. De belangrijkste maatregel die de lokale scheepsbouw moet stimuleren is de Shipbuilding Financial Assistance Policy, die op alle lokale scheepsnieuwbouworders tot 1 april 2026 een subsidie van 20 procent geeft. Dit beleid past ook in het grotere plaatje van het ‘Made in India Initiative’ van de regering van Modi.

Op dit moment vindt er vooral de nodige marinebouw plaats in India. De laatste jaren bouwen de Indiërs alle marineschepen zelf. Dit gaat soms met vallen en opstaan, maar de werven hebben inmiddels de nodige ervaring opgebouwd. Tot aan nucleaire onderzeeërs en vliegdekschepen toe. De marinebouw is dermate omvangrijk dat de overheid deze industrie nu ook openstelt voor private werven. Een andere maatregel die de Indiase overheid overweegt om de scheepsbouw in eigen land te stimuleren is het toewijzen van de bouw van drie van de negen geplande LNG-carriers voor staatsbedrijf GAIL op een Indiase werf (waarschijnlijk Cochin shipyard in samenwerking met Samsung).

Er zijn momenteel zo’n 28 grotere scheepswerven in India. Daarvan zijn er acht in overheidshanden, de rest is privaat. Er zijn echter op dit moment maar zo’n drie werven (in overheidshanden) die grote schepen aan kunnen: Goa Shipyard, Cochin Shipyard en Hindustan Shipyard. Private werven met de nodige vaardigheden zijn onder andere Pipavav Shipyard, Bharati Shipyard en L&T Shipyard.

De Indiase handelsvloot is vrij groot (1697 schepen van totaal 14,8 miljoen GT in september 2015). De schepen zijn meestal in het buitenland gebouwd en vrij oud (gemiddeld 24 jaar). Als Indiase werven meer orders van lokale eigenaren kunnen trekken, kan dat een flinke groei van de lokale scheepsbouw opleveren. In dat kader probeert de Indiase overheid ook de kustvaart (short sea shipping) te stimuleren, alsmede de binnenvaart.

knop_meld_u_aan

Meer informatie & inschrijven

Klik hier om in te schrijven. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij Netherlands Maritime Technology, via T +31 (0)88 44 51 022 of E lacet@maritimetechnology.nl.