NEVA 2017

NEVA is de grootste vakbeurs voor de scheepsbouw in Rusland. Met meer dan 15.000 bezoekers en 550 exposanten uit 36 landen kunt u in 4 dagen tijd honderden potentiële klanten ontmoeten. Wilt u opvallen tussen al deze andere exposanten? Neem dan deel aan het Holland Paviljoen van Netherlands Maritime Technology (NMT) die ook nog eens gunstig gelegen is in hal F aan het hoofdgangpad. NEVA vindt plaats van 19 tot en met 22 september 2017 in St. Petersburg. Boek nu uw stand in het Holland Paviljoen.

Organisator

knop_meld_u_aan

Opvallen in het Holland Paviljoen

Wilt u naar NEVA 2017 in St. Petersburg? Er zijn 6 goede redenen om te kiezen voor een stand in het Holland Paviljoen.

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap u zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoens van 186 m2 is uitstekend gelegen in hal F aan het hoofdingangpad. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor uw stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan NEVA. NMT maakt het voor u mogelijk en biedt u ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouwt u aan en onderhoudt u uw maritieme netwerk.

5) Nodig al uw (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat u uw dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met u mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van uw bedrijfslogo en bedrijfsnaam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, exclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

Ten minste 186 m2.

Kosten

De prijs per m2 voor leden van Netherlands Maritime Technology bedraagt € 785,- excl. BTW. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 885,- excl. BTW. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan uw mkb-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

NEVA

Een record aantal Russische en internationale bedrijven hebben hun plek al bevestigd voor de 14e editie van NEVA. De beurs staat dit jaar in het thema van 27 jaar ontwikkeling van de Russische commerciële maritieme industrie. Nu de politieke verhoudingen met Rusland nog steeds onder druk staan, is het voor bedrijven die op de Russische markt actief zijn des te belangrijker te laten zien dat zij waarde hechten aan voortzetting van de eeuwenlange relatie op het gebied van scheepsbouw.

Klik hier voor de brochure van NEVA 2017.

De Russische markt

Hoewel de Russische markt de laatste jaren de nodige uitdagingen kent, gebeurt er nog steeds veel op scheepsbouwgebied. Het blijft immers een noodzaak voor de Russen om hun vloot te vernieuwen, zowel civiel als militair. Ook de Russische werven krijgen een grote opknapbeurt. Zo lijkt zelfs de jarenlang vertraagde Zvezda-werf in het uiterste Oosten van Rusland nu toch echt van de grond te komen, met een pak orders voor tankers en offshoreschepen. De eerste oplevering is gepland voor 2019.

De Russische civiele scheepsbouwmarkt blijft interessant voor Nederlandse exporteurs. Nog steeds kan er, na zorgvuldige afweging, geëxporteerd worden naar Rusland. De Russische werven hebben dit ook nodig. Het beleid van de Russische overheid mag dan gericht zijn op zelfvoorzienendheid, in de praktijk zit er nog steeds de nodige buitenlandse input in allerhande in Rusland gebouwde schepen. De Russische overheid zoekt ook buitenlandse investeerders om haar grote scheepsbouwclusters te moderniseren. St Petersburg speelt hierbij een leidende rol, omdat zo’n 30 procent van alle scheepsbouw in Rusland hier plaatsvindt en zo’n 70 procent van alle op export gerichte scheepsbouw. Maar ook werven als Yantar in Kaliningrad en werven in Murmansk en Khabarovsk alsmede het eerder genoemde Zvezda-complex krijgen extra aandacht middels oprichting van speciale economische zones rond deze werven en havens.

De civiele scheepsbouw in Rusland richt zich de laatste jaren sterk op schepen voor het Poolgebied (ijsbrekers en ijsbrekende bevoorradingsschepen voor de offshore olie- en gasindustrie), maar daarnaast is er ook een enorme behoefte aan bijvoorbeeld nieuwe vissersschepen, omdat de bestaande vloot sterk verouderd is. De Russische overheid werkt aan plannen om de vernieuwing van de visserijvloot te stimuleren. Zodra er duidelijkheid is over deze plannen, begint de vlootvernieuwing. Het lijkt bijna onvermijdelijk dat buitenlandse werven hier bij betrokken worden, omdat Russische werven de verwachte vraag niet aan kunnen, zo is de verwachting. De Arctische schepen en de visserij zijn twee sectoren die eruit springen, maar ook de bouw van baggerschepen, sleepboten, short sea schepen en zelfs nieuwe riviercruiseschepen gaat gewoon door. Reden genoeg dus om de Russische markt niet te negeren, ondanks de moeilijkheden van de laatste twee jaar.

knop_meld_u_aan

Meer informatie & inschrijven

Klik hier om u aan te melden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Joëlla Lucas, Trade Promotion Manager bij Netherlands Maritime Technology.