Dit evenement is geweest Bekijk komende evenementen
Voltooid, rechts vindt u enkele alternatieven

Sea Asia 2017 (VOL)

Van 25 april tot en met 27 april 2017 vindt de beurs Sea Asia plaats in Singapore. Netherlands Maritime Technology (NMT) organiseert op de beurs een Holland Paviljoen.

Organisator

knop_meld_u_aan

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap u zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen van 108 m2 is goed gelegen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor uw stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan Sea Asia. NMT maakt het voor u mogelijk en biedt u ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouwt u aan en onderhoudt u uw maritieme netwerk.

5) Nodig al uw (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat u uw dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met u mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van uw bedrijfslogo en bedrijfsnaam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, exclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

108 m2

Kosten

De kosten per m2 voor leden van NMT bedragen € 825,- excl. BTW. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 925,- excl. BTW. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan uw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

Sea Asia

Deze zesde editie van Sea Asia, de maritieme & offshore beurs en conferentie, vindt plaats in het Marina Bay Sands Complex in Singapore. De Sea Asia editie in 2015 werd bezocht door 16.185 bezoekers uit 85 verschillende landen. Een toename van 23% ten opzichte van de editie daarvoor. Sea Asia valt samen met de Singapore Maritime Week en krijgt sterke steun van de Singaporese overheid en de belangrijkste brancheorganisaties SSA (Singapore Shipping Association) en MPA (Maritime & Port Authority of Singapore), om zich stevig in de markt neer te zetten als toonaangevend platform voor zowel de mondiale als ook lokale maritieme & offshore industrie. Internationale sprekers zullen de laatste onderwerpen aankaarten, debatteren over de belangrijkste trends en de mogelijkheden en uitdagingen voor de maritieme en offshore bedrijven zullen worden besproken vanuit commercieel oogpunt.

De Singaporese markt

De maritieme industrie in Singapore heeft momenteel veel last van de crisis in de offshore olie en gasmarkt. Zo ging de omzet van de sector in 2015 omlaag naar SGD 14,7 miljard, na een recordomzet in 2014 van SGD 17,2 miljard. Ook de nieuwe orders in 2015 daalden naar SGD 4,9 miljard. Niettemin blijft het een krachtige sector. Het orderboek is nog altijd goed voor SGD 19 miljard, met opleveringen tot in 2020. De stadstaat kent een bloeiend maritiem cluster met alle bijbehorende dienstverleners. Dit cluster ervaart nu wat tegenwind, maar de lokale overheid heeft allerlei initiatieven en regelingen lopen om een hervatting van de groei te realiseren.

Traditioneel richten de scheepsbouw, reparatie en maritieme toelevering in Singapore zich vooral op de offshore. In 2015 was de offshore goed voor 65% van de totale omzet. Werven uit de stadstaat zijn nog altijd marktleiders op het gebied van jack-up rigs en FPSO-conversies. De markt voor conversie van FPSO’s uit bestaande olietankers is op het moment slap, maar tot 2020 wordt er een investeringsbeslissing verwacht voor in totaal 107 nieuwe drijvende productieplatforms. Singaporese werven zoals Keppel en Sembawang zullen zeker weer een flink deel van deze toekomstige orders mee gaan pakken.

Diverse internationaal georiënteerde werven hebben hun hoofdkwartier in Singapore, terwijl zij veel van de productie elders uitvoeren. Een goed voorbeeld hiervan is Triyards, dat vanuit Singapore opereert, maar de feitelijke scheepsbouw vooral in Vietnam doet. Op defensiegebied is het vooral de werf van ST Marine die de toon zet. Zo wordt daar momenteel onder andere hard gewerkt aan een serie korvetten voor Oman en een serie van acht Littoral Mission Vessels voor de Singaporese marine.

Op reparatiegebied zijn de Singaporese werven ook grote spelers. Zo heeft Sembcorp een langlopend onderhoudscontract met de Amerikaanse cruise gigant, Royal Caribbean. Hierdoor heeft de werf ervaring opgedaan in grootscheepse verbouwing en upgrades van cruiseschepen. Al met al heeft het Singaporese maritieme cluster duidelijk last van de teruggang in de offshore, maar de maritieme activiteiten in Singapore spelen zich op zo’n breed vlak af en men is zo hard aan de weg aan het timmeren, dat Singapore absoluut een aantrekkelijke maritieme markt blijft.

Combineer uw beursdeelname met de handelsmissie Thailand

Een aantal dagen na Sea Asia organiseert NMT de handelsmissie Thailand. Sluit u ook aan? Klik hier voor meer informatie.

Meer informatie & inschrijven

Klik hier om in te schrijven. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij Netherlands Maritime Technology, via T +31 (0)88 44 51 022 of E lacet@maritimetechnology.nl.

knop_meld_u_aan