Seaasia

SEA Asia 2023

Beurs 25 - 27 april 2023

Van 25 tot en met 27 april 2023 vindt Sea Asia plaats in Marina Bay Sands Singapore. NMT organiseert op deze beurs weer een NL Paviljoen. Meld je aan

Joëlla Lucas

Organisator

Joëlla Lucas Trade Promotion Coordinator +31(0)884451024

Sea Asia

Sea Asia wordt wereldwijd gezien als het toonaangevende platform voor de maritieme industrie om te communiceren, zakelijke kansen te verkennen, de nieuwste inzichten te horen en nieuwe producten en diensten te vinden.
De afgelopen edities van Sea Asia verwelkomden consequent bijna 15.000 internationale deelnemers uit meer dan 70 landen/regio’s met meer dan 400 exposanten.

Sea Asia staat voor gemeenschappen creëren, verbindingen stimuleren en de nieuwste trends in de industrie op de markt brengen. Op de beurs zal er dan ook veel aandacht worden gegeven aan netwerkmogelijkheden op het hoogste niveau, kennisdeling, markttrends en nieuwe technologieën en de laatste productinnovaties.

Deelname is inclusief

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
  • NL netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar in het NL Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Marktinformatie

De aankomende editie van SEA Asia zal plaatsvinden in Singapore. Voor 2023 verwachten ze meer dan 10.000 bezoekers en meer dan 70 deelnemende landen. Singapore is één van de wereldwijde knooppunten voor spelers binnen de maritieme industrie, en een toegangspoort voor de industrie in de regio.

In Singapore worden reparaties en conversies uitgevoerd aan onder andere olie- en gasplatformen, jack-up rigs en FPSOs. Daarnaast worden er een groot aantal schepen gerepareerd en onderhouden, zoals tankers en LNG-carriers. Andere landen waar ook kansen liggen zoals India, Indonesië, Vietnam liggen relatief dichtbij.

Het leeuwendeel van alle scheepsbouw in Azië vindt plaats in het oosten. In termen van Compensated Gross Tonnage (CGT) is China verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van de wereldwijde orderintake en opleveringen in 2021 van commerciële zeeschepen. Na China volgt Zuid-Korea en daarna Japan. Wereldwijd gezien beslaan containerschepen het grootste aandeel in de orderboeken in termen van CGT, gevolgd door gastankers, bulkschepen, olie- en chemicaliëntankers, passagiersschepen en ferry’s en de categorie ‘andere niet vrachtschepen’.

Ook op het gebied van reparatie en onderhoud staat Azië bovenaan de ranglijst. China staat met stip op nummer 1 wat dat betreft. 42% van de gerapporteerde reparatie-evenementen vanaf begin 2021 tot en met augustus 2022 zijn toe te schrijven aan in China gelegen werven volgens Clarksons Research. Gevolgd door Turkije (10%) en Singapore (3%).

Kortom: er vindt veel scheepsbouw en scheepsreparatie plaats in Azië.

Kosten

  • De kosten per m2 voor leden van NMT en IRO bedragen €995,- excl. BTW. Niet-leden betalen €1095,- excl. BTW.
  • Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf.
  • Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Meer informatie

Voor meer informatie, neem contact op met Evy Menheere, Trade Promotion Manager bij NMT via T 088 44 51 014 of E menheere@maritimetechnology.nl

Overtuigd? Meld je dan aan

Deelnemers SEA Asia 2023

Gerelateerde evenementen

News Top 1568X882 10
Training
25 - 27 april 2023

Workshop werken met sancties & exportcontroles in de maritieme sector

Op 2 februari 2023 organiseert NMT in samenwerking met Export Control Group International, sinds kort lid van NMT, een praktijk workshop “Werken met sanctie & exportcontroles in de maritieme sector” exclusief voor leden van NMT. Een vervolg op de druk bezochte deelsessie tijdens de netwerkbijeenkomst op 24 november bij Zwijnenburg.

Hydrex 1 26 800X280
Training
25 - 27 april 2023

Shipbuilding for non-shipbuilders

"Training 'Shipbuilding for non-shipbuilders' in! Strength, stability, the bulb, and yes even the 'bitter end' no longer holds any secrets for me!" Maurice Luijten PhD, Liason Officer Top Sector Water & Maritime. If you are technically trained but lack knowledge in the field of designing and building ships then this course offers a good introduction. By attending the course 'Shipbuilding for Non-Shipbuilders' you will learn the outlines of the shipbuilding process and shipbuilding terms. Do you want to increase your understanding and knowledge level about shipbuilding and/or have a lot of customer contact with shipyards or shipping companies? Then you will definitely benefit from this 2-day course.

IMG 0521 2
25 - 27 april 2023

Fris je kennis op over de inleen van buitenlandse arbeidskrachten

Mede als gevolg van de krapte op de arbeidsmarkt en een toenemende internationalisering worden er met regelmaat arbeidskrachten uit het buitenland ingezet, zowel vanuit de Europese Unie als daarbuiten. Dan heb je al snel te maken met regels uit de Wet arbeid vreemdelingen, Wet arbeidsvoorwaarden gedetacheerde werknemers in de Europese Unie (de zgn. posted workers), de wet Ketenaansprakelijkheid etc.