Defense & Security Thailand 2019

Ben jij scheepsbouwer en liggen je werkzaamheden in het bouwen van schepen voor marine, kustwacht of douane? Of ben je een maritieme toeleverancier die equipment levert voor dit type schepen? Sluit je dan aan bij het Holland Paviljoen op de Defense & Security beurs van 18 t/m 21 november in Bangkok, Thailand en genereer omzet en nieuwe klanten!

Defense & Security 2019 vindt plaats van 18 t/m 21 november. NMT organiseert het Holland Paviloen. De beurs wordt officieel ondersteund vanuit het Thaise Ministerie van Defensie en vindt dit jaar al voor de 16e keer plaats. Met iedere editie groeit het aantal bezoekers, dit jaar worden zo’n 17.000 bezoekers verwacht.

Defense & Security

Deze beurs is interessant voor scheepsbouwers die zich bezighouden met de bouw van schepen voor marine, kustwacht of douane, maar ook voor bedrijven die equipment leveren voor deze typen schepen. De beurs trekt vooral internationaal militair personeel en hoge officials. De Thaise Ministeries van Defensie en Binnenlandse Zaken, kustwacht en douane zijn uitgenodigd. Maar ook andere grote spelers uit de mondiale defensie-industrie zijn aanwezig, zoals Duitsland, Rusland, India en Turkije. Het gaat dus niet alleen om de marine, maar ook om andere toezichthoudende en veiligheidsorganisaties die gebruikmaken van allerlei typen schepen.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Professionele ondersteuning vanuit NMT
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • Holland netwerkreceptie
  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en bedrijfsnaam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering

Oppervlakte paviljoen

96 m2

Kosten per m2

NMT / NIDV-leden, € 665,- excl. BTW.
Niet-leden, € 765,- excl. BTW.
Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf.

De Thaise markt

De Thaise maritieme sector is nog relatief klein, maar is volop in ontwikkeling. Grote Thaise scheepswerven zijn onder andere Unithai, Marsun, Italthai Marine, Bangkok Dock, Seacrest en Asimar. De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland meldt dat ongeveer 70% van de omzet uit de scheepsbouwsector komt van reparatie- en conversiewerkzaamheden en 30% uit scheepsbouwactiviteiten. Scheepswerven in Thailand krijgen echter steeds meer orders voor nieuwbouwschepen binnen. Het land hoopt de toegangsweg naar Azië te worden en investeert in infrastructuur en de ontwikkeling van de Eastern Economic Corridor (EEC). Daarnaast is de Thaise vloot relatief oud en is het land bezig haar vloot te moderniseren. Denk hierbij aan tug boats, dredging vessels, ferries, patrol en supply boats, oil tankers en fishing vessels. Er liggen dus zeker kansen voor de Nederlandse industrie.

In de regio zijn veel Aziatische landen militair actief op en onder het water. Dit zorgt voor extra behoefte aan een moderne Thaise marinevloot. Als de overheid tenders uitzet voor nieuwe schepen kunnen hier enkel de lokale scheepswerven in participeren. Er is sprake van een nauwe samenwerking tussen de Royal Thai Navy (RTN) en de Thaise scheepsbouwindustrie. Veel schepen werden gebouwd op de Thai Naval Dockyard en bij grote lokale commerciële scheepswerven, zoals Marsun, Italthai en Bangkok Dock. Thaise werven hebben in de afgelopen tijd onder meer de volgende marineschepen gebouwd (of orders ontvangen): patrol boats, landing craft, research vessel, fast assault boats, landing support vessel en een offshore patrol vessel (OPV). Daarnaast heeft Thailand een order voor de bouw van een diesel electric submarine uitstaan bij een werf in China. De Thaise regering legt steeds meer de nadruk op technologieoverdracht in marine-nieuwbouwprogramma’s. Dit blijkt uit de recente samenwerking met British Aerospace (BAE) en de samenwerking met China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC).

Meer informatie en inschrijven

Klik hier om direct aan te melden. Neem voor meer informatie contact op met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij NMT, via T +31 (0) 88 4451022 of E lacet@maritimetechnology.nl.