Dit evenement is geweest Bekijk komende evenementen
Voltooid, rechts vindt u enkele alternatieven

INMEX China 2018 (VOL)

De Chinese scheepsbouwindustrie heeft de ambitie hogere kwaliteitsschepen te gaan leveren en richt zich op steeds specialistischere scheepsbouw. Jouw innovatieve producten en diensten sluiten hier uitstekend op aan. Ontmoet je Chinese business partners van 5 t/m 7 december 2018 op INMEX China. Netherlands Maritime Technology (NMT) organiseert hier, onder voorbehoud van voldoende deelnemers, een Holland Paviljoen. Deze, alweer achtste editie, zal plaatsvinden in het Poly World Trade Center in Guangzhou.

Organisator

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen van 96 m2 is goed gelegen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor je stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan INMEX China 2018. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, exclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

96 m2

Kosten

De prijs per m2 voor leden van Netherlands Maritime Technology bedraagt €600,- excl. BTW per deelnemer. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 700,- excl. BTW per deelnemer. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m €1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

INMEX China

INMEX China is de grootste en meest gevestigde internationale maritieme beurs in het zuiden van China. Aanstaande editie wordt een nog grotere reeks innovatieve equipment en maritieme technologie gepresenteerd door zowel lokale als internationale exposanten. Deze beurs is een ideaal platform om te netwerken. Tijdens INMEX China in 2016 namen 527 exposanten deel waarvan 208 internationaal en 319 lokaal. In totaal waren vijf nationale paviljoens aanwezig vanuit China, Korea, Noorwegen, Singapore en Nederland. Het totale aantal bezoekers lag op 11.720 waarvan 9922 lokale bezoekers en 1798 bezoekers uit het buitenland.

De Chinese markt

China strijdt met Zuid-Korea nog steeds om de koppositie als het gaat om de hoeveelheid orders en opleveringen. Vorig jaar leverden Chinese werven 840 zeeschepen op. Goed voor bijna een derde van de wereldproductie. Alleen de Koreanen gingen hen voor, met bijna hetzelfde tonnage, maar de helft minder schepen. Dit illustreert ook dat Chinese werven in veel meer verschillende scheepstypen actief zijn dan de Koreanen, die vanouds voor de grote en zeer grote handelsschepen gaan.

De Chinese scheepsbouwsector heeft de laatste jaren een flinke herstructurering doorgemaakt, die nog niet afgerond is. Het aantal actieve werven is sterk verminderd en er vindt een grote consolidatie plaats van de staatswerven. Het aantal werven dat een zeeschip opleverde daalde van ruim 300 in 2011 naar zo’n 170 in 2016 en deze daling zet waarschijnlijk verder door.

Qua orderintake hebben de Chinezen het wel wat lastig op het moment. Chinese werven scoorden over de eerste vijf maanden van 2017 ruim 90 orders, tegenover 300 in heel 2016. Er is dus nog wat werk aan de winkel. Gelukkig trekt de markt wel weer wat aan. Ook profiteren de Chinese werven in toenemende mate van de sterke vraag naar tankers en het voorzichtige herstel in de bulker markt. Ook is er een aantal opvallende orders voor grote veerboten geplaatst in China, veelal besteld door Europese klanten. Grote veerboten is een nieuwe markt voor Chinese werven, naast de cruisemarkt, waar inmiddels ook meerdere projecten in aanbouw zijn. De Chinese scheepsbouw gaat de komende jaren voor hogere kwaliteit en meer specialistische scheepbouw en weet zich daarbij gesteund door de overheid in het kader van het Made in China 2025-plan. De ontwikkeling van een Chinese maritieme toeleveringsindustrie wordt eveneens aangemoedigd door de overheid. Tot slot is het financieringsklimaat voor reders in China ook relatief gunstig. Er zijn inmiddels meer dan 1.000 zeeschepen gefinancierd door Chinese leasemaatschappijen, die daarmee het gat aan het opvullen zijn, wat ontstaan is door de terugtrekking van met name een aantal bekende Europese partijen.

Hoewel er een dreiging is van een opkomende ‘local content policy’ in de toeleveringsindustrie, biedt de Chinese scheepsbouw absoluut nog steeds voldoende kansen voor Nederlandse toeleveranciers. Onze toeleveranciers zitten over het algemeen op een hoger niveau qua kwaliteit en innovatief vermogen dan de lokale Chinese partijen. Dat sluit prima aan bij de eerder geschetste ontwikkelingen in de Chinese scheepsbouw.

Meer informatie & aanmelden

Aanmelden is niet meer mogelijk. Voor  wachtlijst registratie kun je contact opnemen met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij NMT, via T 088 44 51 022 of E lacet@maritimetechnology.nl.