NMT & IRO MarCom Event 2020 ‘Digital Value Creation’

De wereld is compleet veranderd en de ontwikkelingen in het marketing- en communicatievak al helemaal. Digitaal speelt al jarenlang een hoofdrol in de middelenmix. Maar hoe creëer je in het digitale landschap nu écht waarde voor je klanten? Keynote speaker Ayman van Bregt brengt op 6 februari, tijdens het NMT & IRO MarCom Event 2020, verrassende inzichten. In workshopronde 2 kun je meteen met digitale waardecreatie aan de slag tijdens zijn hands-on workshop ‘Digitale waardecreatie voor organisaties via het See-Think-Do-Care model van Google’. Join us op 6 februari en laat je inspireren door de vele ervaringen die we je deze middag bieden op een geweldig mooie locatie; DOB-Academy in Delft.

Dit event wordt georganiseerd door Netherlands Maritime Technology (NMT) en collega branchevereniging IRO. Leden van beide verenigingen zijn van harte welkom! Niet-leden kunnen ook deelnemen, tegen een aangepast tarief.

Het belooft een inspirerende en afwisselende middag te worden. Een belangrijk onderdeel van het programma zijn de twee workshoprondes, waarbij je kunt kiezen uit jouw favoriete sessies. Voor sommige workshops is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Meld je dus snel aan!

Programma

13.00 – 13.30 Inloop met koffie, thee, fruitwater en iets lekkers

13.30 – 13.45 Welkomstwoord door Simonette Kraaij, voorzitter NMT Communications commissie & instructies m.b.t. de veiligheid

13.45 – 14.30 Keynote speaker Ayman van Bregt over ‘Digital Value Creation’

14.30 – 15.30 Workshopronde 1, keuze uit:

  • Inspiratiesessie door Jan-Hein Reeringh van The Maritime Marketeer over ‘Marketing Automation en B2B Online Lead Generation’ (eerste half uur) & Marjan van Delden, Manager Marketing & Sales bij Datema Delfzijl BV en Cynthia Meulenkamp-Nooteboom, Communicatie- & Contentmanager bij Hatenboer-Water over ‘Marketing & Communicatie met beperkte middelen’ (tweede half uur)
  • Interactieve workshop fotografie door Megin Zondervan
  • Masterclass “Online adverteren met praktijkcase ‘Meer sleepboten verkopen via social media advertenties’” door Lisette van der Pijl van Port-able

15.30 – 16.00 Pauze met koffie, thee, fruitwater en iets lekkers

16.00 – 17.00 Workshopronde 2, keuze uit:

  • Workshop ‘Digitale waardecreatie voor organisaties via het See-Think-Do-Care model van Google’ door Ayman van Bregt
  • Pressure Cooker sessie rondom vraagstuk van Hatenboer-Water o.l.v. Roel Hooiring
  • Creatieve sessie ‘Content Creation’ a.d.h.v. praktijkcase via het Pressure Cooker principe door Paul César Schoenmakers van Temporary Works Design en Moniek van Adrichem van TU Delft.

17.00 – 18.00 Netwerkborrel (alcoholvrij) met huisgemaakte mocktails & koude en warme hapjes

In het kort over de sprekers

Ayman van Bregt: Digitaal strateeg, professioneel spreker & trainer. Een allround specialist op MarCom gebied. Ook heeft hij als ondernemer in de creatieve industrie een aantal eigen
initiatieven opgericht, zoals de Nederlandse Social Media Academie (NSMA).
Jan-Hein Reeringh: Werkte jarenlang bij Damen Shipyards Group (communicatie, media, woordvoerder, digital marketing) en is nu begonnen met het begeleiden van bedrijven via zijn bureau  ‘The Maritime Marketeer’.
Marjan van Delden: Toen Twitter net kwam kijken bereikte zij veel met haar account @Datemameisje. Marjan is creatief en weet met weinig middelen effectief communicatie en marketing in te zetten. Ze inspireert graag andere mkb-bedrijven met tips & tricks.
Cynthia Meulenkamp-Nooteboom: Met een klein MarCom team weet Cynthia het verschil te maken en Hatenboer-Water goed op de kaart te zetten. Zij is ook een actief en betrokken commissielid van de NMT Communications commissie.
Roel Hooiring: Docent & coach. Roel motiveert jou uit je comfortzone te stappen. Met humor, creativiteit en een luisterend oor.
Lisette van der Pijl: Online marketing & social media specialist met eigen bureau dat zich richt op de maritieme sector sinds 2013.
Megin Zondervan: Professioneel fotograaf. Studeerde ‘Digitale fotografie’ aan de Willem de Kooning Academy Art School. Megin verzorgt regelmatig workshops en houdt van authentieke fotografie.
Paul César Schoenmakers: Designer bij Temporary Works Design en freelance animation designer. Studeerde ‘Industrial Design Engineering’ aan de TU Delft. Paul leidt de workshop op een frisse en enthousiaste wijze.
Moniek van Adrichem is een animator onder de naam Mega Moniek. Met haar achtergrond als industrieel ontwerper heeft ze een aparte kijk op animaties waarmee ze inmiddels een flink repertoire aan heldere en activerende animaties op haar naam heeft staan. Inmiddels is ze werkzaam bij de TU Delft waar ze academici helpt bij hun communicatie.

Inhoud diverse workshops

Inspiratiesessie
Jan-Hein Reeringh legt uit wat marketing automation is en waarom het nuttig is. Doorgaans denken we hierbij vooral aan e-mailmarketing, maar er is nog zoveel meer. Alles draait om personalisatie. Wat je grofweg nodig hebt om met marketing automation aan de slag te gaan komt naar voren. Ook gaat Reeringh in op wat je op dit gebied kunt doen met weinig financiële middelen. Ook lead generation komt aan bod. En natuurlijk komen er aansprekende (maritieme) voorbeelden voorbij.

Marjan van Delden bereikt al jarenlang veel op het gebied van marketing en communicatie voor Datema Delfzijl, met weinig mankracht en financiële middelen. Hier komt een forse dosis creativiteit om de hoek kijken. Met veel hands-on tips & tricks deelt zij met je hoe je met beperkingen toch ook voor een grote merkbekendheid kan zorgen en kunt opvallen bij (potentiële) klanten.

Pressure Cooker Sessie
Hatenboer-Water, lid van NMT, brengt een vraagstuk in waarover het bedrijf van gedachten wil wisselen met vakgenoten zoals jij. Het exacte vraagstuk wordt z.s.m. gepubliceerd.

Masterclass Online Adverteren
Voor maritieme-, olie-, gas- en offshore- bedrijven, zijn er vele mogelijkheden om via social media advertising meer naamsbekendheid te krijgen, zichtbaarheid te verhogen en uiteindelijk nieuwe leads binnen te halen of potentiële medewerkers te bereiken. Het voordeel ten opzichte van traditionele advertenties, beurzen of andere marketinguitingen is dat je met social media advertising heel veel controle hebt over de doelgroep die je wilt bereiken en het effect hiervan kan meten en beïnvloeden. Je betaalt alleen voor de doelgroep die jij wilt bereiken. Bovendien heb je het budget zelf in de hand, voor €10,- kun je al resultaat behalen! We eindigen met een bestaande case van een maritiem MKB bedrijf, waarin je kunt meekijken met de resultaten van een social media advertentie campagne en kunt leren van een bedrijf dat meer sleepboten verkoopt dankzij social media advertenties!

Workshop Digitale waardecreatie voor organisaties
Hét passende vervolg op de keynote door Ayman van Bregt. In deze workshop wordt verder ingegaan op hoe organisaties waarde kunnen creëren. Aan de hand van een framework (See-Think-Do-Care van Google) worden inzichten aangereikt om beter te sturen op digitale marketingcommunicatie op basis van doelstellingen.

Interactieve clinic fotografie
Maak jezelf de basis eigen van goede fotografie. Experimenteer met je eigen camera of smartphone met goede lens en maak voortaan betere foto’s voor je communicatiemiddelen. Megin ziet ernaar uit haar enthousiasme voor authentieke fotografie op je over te brengen. Gedurende deze workshop beweeg je je vrijelijk door het mooie historische pand van de DOB-Academy.

Creatieve sessie Content Creation
Wanneer je je doelgroep wilt bereiken kan dat via verschillende kanalen. Het kan echter een behoorlijke uitdaging zijn om complexe stof om te zetten naar een aantrekkelijk verhaal. Paul César en Moniek hebben precies hiervoor de Pressure Cooker methode ontwikkeld. Door met een rap tempo de ingrediënten van je content te bepalen zorg je ervoor dat lange vergaderingen worden samengeperst tot een kickstart van je script, nieuwsbrief of presentatie. In deze workshop zullen we je de Pressure Cooker methode introduceren aan de hand van een case.

Locatie

DOB-Academy
Raam 180, Delft
www.dob-academy.nl

Voor wie

Ben jij actief in de maritieme en/of offshore olie en gassector en houd je je bezig met marketing of communicatie? Meld je dan nu meteen aan! Ook als je je naast je primaire werkzaamheden (bijvoorbeeld sales) bezig houdt met marketing en/of communicatie ben je van harte welkom.

Kosten

De kosten voor deelname aan dit evenement bedragen € 80,- excl. BTW per persoon voor leden van NMT en IRO. Niet-leden betalen als toegangsprijs € 240,- excl. BTW per persoon.

Aanmelden

Aanmelden is mogelijk t/m maandag 3 februari. Let op: Tijdige registratie is gewenst vanwege het beperkte aantal plaatsen en de indeling van de sessies.  De bijeenkomst biedt plaats aan maximaal 100 personen. Wij kijken uit naar jouw aanmelding!

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met Jeanine Kwakernaak, Communications Advisor bij NMT via T 088 44 51 063 of E kwakernaak@maritimetechnology.nl of met Fleur van Embden, Communications Advisor bij NMT via E embden@maritimetechnology.nl. Of met Manuela van Dalen en Marloes Kraaijeveld van Team Communications bij IRO via T 079-3411981 of E events@iro.nl.