Sea Asia 2023

Van 25 tot en met 27 april 2023 vindt Sea Asia plaats in Marina Bay Sands Singapore.  NMT organiseert op deze beurs weer een NL Paviljoen.

Sea Asia

Sea Asia wordt wereldwijd gezien als het toonaangevende platform voor de maritieme industrie om te communiceren, zakelijke kansen te verkennen, de nieuwste inzichten te horen en nieuwe producten en diensten te vinden.
De afgelopen edities van Sea Asia verwelkomden consequent bijna 15.000 internationale deelnemers uit meer dan 70 landen/regio’s met meer dan 400 exposanten.

Sea Asia staat voor gemeenschappen creëren, verbindingen stimuleren en de nieuwste trends in de industrie op de markt brengen. Op de beurs zal er dan ook veel aandacht worden gegeven aan netwerkmogelijkheden op het hoogste niveau, kennisdeling, markttrends en nieuwe technologieën en de laatste productinnovaties.

Deelname is inclusief

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
  • NL netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar in het NL Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Marktinformatie

De aankomende editie van SEA Asia zal plaatsvinden in Singapore. Voor 2023 verwachten ze meer dan 10.000 bezoekers en meer dan 70 deelnemende landen. Singapore is één van de wereldwijde knooppunten voor spelers binnen de maritieme industrie, en een toegangspoort voor de industrie in de regio.

In Singapore worden reparaties en conversies uitgevoerd aan onder andere olie- en gasplatformen, jack-up rigs en FPSOs. Daarnaast worden er een groot aantal schepen gerepareerd en onderhouden, zoals tankers en LNG-carriers. Andere landen waar ook kansen liggen zoals India, Indonesië, Vietnam liggen relatief dichtbij.

Het leeuwendeel van alle scheepsbouw in Azië vindt plaats in het oosten. In termen van Compensated Gross Tonnage (CGT) is China verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van de wereldwijde orderintake en opleveringen in 2021 van commerciële zeeschepen. Na China volgt Zuid-Korea en daarna Japan. Wereldwijd gezien beslaan containerschepen het grootste aandeel in de orderboeken in termen van CGT, gevolgd door gastankers, bulkschepen, olie- en chemicaliëntankers, passagiersschepen en ferry’s en de categorie ‘andere niet vrachtschepen’.

Ook op het gebied van reparatie en onderhoud staat Azië bovenaan de ranglijst. China staat met stip op nummer 1 wat dat betreft. 42% van de gerapporteerde reparatie-evenementen vanaf begin 2021 tot en met augustus 2022 zijn toe te schrijven aan in China gelegen werven volgens Clarksons Research. Gevolgd door Turkije (10%) en Singapore (3%).

Kortom: er vindt veel scheepsbouw en scheepsreparatie plaats in Azië.

Kosten

  • De kosten per m2 voor leden van NMT en IRO bedragen €995,- excl. BTW. Niet-leden betalen €1095,- excl. BTW.
  • Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf.
  • Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Meer informatie

Voor meer informatie, neem contact op met Evy Menheere, Trade Promotion Manager bij NMT via T 088 44 51 014 of E menheere@maritimetechnology.nl