Page 14

NMT Magazine 02

14 Tekst: Lisette Vos Kennis groeit als je het deelt Aanbod trainingen sluit aan op behoefte leden Meer samenwerking tussen bedrijven, in-house trainingen én de toekenning van een keurmerk. Dat zijn drie trends op het gebied van de maritieme trainingen. Netherlands Maritime Technology luistert daarbij vooral naar de behoeften van de leden. Wil de sector in de markt voorop blijven lopen, dan is het van groot belang dat maritieme bedrijven kennis delen. Dat geldt ook voor het aanbod van trainingen. Steeds meer bedrijven hebben een eigen bedrijfsschool of Academy om hun werknemers intern op te leiden of bij te scholen. Het aanbod verschilt vanzelfsprekend per bedrijf, maar er is ook een overlap. Samenwerking is een trend, stelt Elena Stroo-Moredo, Professional Training Manager van Netherlands Maritime Technology (NMT). “Het leeft.” Stroo-Moredo is bij NMT verantwoordelijk voor het trainingsaanbod. In samenwerking met leden werkt zij aan een kwalitatief hoogstaand en actueel aanbod van cursussen. Ze denkt bijvoorbeeld mee over het initiatief vanuit de sector om Academies meer open te stellen voor andere bedrijven. Damen en Koninklijke IHC trekken samen de kar. “Samenwerking biedt ook kansen voor kleinere leden die geen intern opleidingsaanbod hebben”, stelt Stroo-Moredo. “En het bespaart kosten. Als je eigen lesgroep niet vol is, kan je die aanvullen met medewerkers van een ander bedrijf.” Contacten in het veld Het huidige aanbod van cursussen vanuit NMT staat aangekondigd op www.maritimetechnology.nl. Stroo- Moredo wil daarnaast nog meer de behoeften van de leden polsen. “Ik bezoek veel bedrijven, met of zonder intern opleidingsprogramma. Mijn collega’s van de afdelingen Trade, HUMAN CAPITAL “We hebben goede hoop dat we het PaMaS keurmerk krijgen”


NMT Magazine 02
To see the actual publication please follow the link above