Page 13

NMT Magazine 1, januari 2016

interview Foto: Royal IHC 13 een checklist of ranking van duurzame producten en activiteiten van een bedrijf. Volmerink: “Toeleveranciers bijvoorbeeld die duurzaam werken, hebben dan een streepje voor bij de klant. Je kan aan de hand van zo’n instrument ook met elkaar in gesprek over zaken die nog niet goed genoeg zijn geregeld.” Volmerink vindt dat bedrijven ook in eigen huis kritisch naar hun eigen bedrijfsvoering moeten kijken. Afvalscheiding, LED-verlichting, minder autogebruik, het zijn slechts enkele voorbeelden. “Als je je naar buiten toe profileert als een duurzaam bedrijf, dan kan je zelf geen steken laat vallen.” Theunissen Technical Trading, waar Volmerink directeur is, heeft ook stappen gezet. Zo maakt het bedrijf gebruik van zonnepanelen. En worden verpakkingen van producten die aan klanten zijn verkocht weer ingezameld en hergebruikt. “We zijn bewuster met duurzaamheid bezig. Het is niet altijd een kwestie van moeten. Het is ook leuk, omdat je ziet wat het oplevert.” Van elkaar leren In 2016 speelt NMT onder andere tijdens bijeenkomsten en seminars in op duurzaamheid om meer maritieme bedrijven bewust te maken van de kansen en mogelijkheden. Sector Manager Sander den Heijer van NMT nodigt de leden uit om mee te denken en samen verder te komen. “Het is belangrijk om van elkaar te weten wat er speelt, zodat we van elkaar kunnen leren. De eerste stap is dat de leden naar de bijeenkomsten kómen. Er zijn al initiatieven op het gebied van duurzaamheid. Maar daaraan doet een beperkte groep mee. Wij willen komend jaar meer leden mobiliseren. En samen nét even die extra stap zetten. Werken aan duurzaamheid is nooit af.” Meer informatie Sander den Heijer Sector Manager T 088 44 51 036 E heijer@maritimetechnology.nl Sander den Heijer: “Wij willen komend jaar meer leden mobiliseren. En samen nét even die extra stap zetten. Werken aan duurzaamheid is nooit af.”


NMT Magazine 1, januari 2016
To see the actual publication please follow the link above