Page 17

NMT Magazine 2, mei 2016

17 Eén strategie, één verhaal Uytendaal ziet zeker kansen. Hij benadrukt wel dat de sector zich als geheel nog beter kan profileren. “We hebben één gezamenlijke strategie als sector, maar dat is nog niet in alle departementen bij iedereen doorgedrongen. Daar moeten we aan werken. Ook tijdens missies in het buitenland, zoals recent in Indonesië, hebben wij een boekje en filmpje over de maritieme strategie gepresenteerd. Het is belangrijk dat wij samen met de overheid één verhaal houden. Gelukkig gaat het steeds meer de goede kant op. En krijg ik soms uit onverwachte hoek een telefoontje van een ministerie. Dat is mooi.” Voor de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2017 schrijven de politieke partijen in Den Haag in de komende maanden hun verkiezingsprogramma’s. Een goed moment dus, stelt Marnix Krikke, om de brochure voor politiek Den Haag uit te geven. “De maritieme sector is een innovatieve exportparel én heeft een economisch en maatschappelijk belang voor Nederland. Die positie is niet vanzelfsprekend. Onze boodschap is dan ook dat de nieuwe regering, ongeacht de politieke kleur, met meer middelen over de brug moet komen.” Meer informatie Marnix Krikke Innovation & Human Capital Director T 088 44 51 031 E krikke@maritimetechnology.nl Arne Heutink Trade Coordinator T 088 44 51 021 E heutink@maritimetechnology.nl “De maritieme sector is een innovatieve exportparel én heeft een economisch en maatschappelijk belang voor Nederland”


NMT Magazine 2, mei 2016
To see the actual publication please follow the link above