Nederland ruim vertegenwoordigd op SMM 2018 in Hamburg

’s Werelds grootste maritieme beurs, SMM, vindt van 4 t/m 7 september 2018 plaats in Hamburg. Tussen de 2.200 exposanten presenteren maar liefst 143 Nederlandse bedrijven zich op deze beurs, waarvan 50 bedrijven via het Holland Paviljoen in Hal B7. Het Holland Paviljoen beslaat een oppervlakte van bijna 1000 m2. Op woensdag 5 september bundelt Nederland haar maritieme krachten nog verder. Onder de naam ‘Smart Holland Day’ vinden diverse activiteiten plaats.

Thema Smart Holland

Internationaal staat Nederland bekend om haar experimenteergedrag, flexibiliteit en het samenwerken in wisselende coalities. Nederlandse bedrijven pionieren in autonoom varen, installatie en onderhoud van offshore windparken, alternatieve brandstoffen en big data. Nederland gaat slimme combinaties aan en geeft de jeugd de ruimte. Juist die dynamiek wordt getoond tijdens de Smart Holland Day. Ook digitalisering en smart maintenance hebben in Duitsland prioriteit bij klanten en samenwerkingspartners. Nederlandse deelnemers worden aangemoedigd hun nieuwste oplossingen op deze gebieden in de etalage te zetten.

De volgende activiteiten vinden plaats tijdens de Smart Holland Day:

Kick-off

Om 09.00 uur vindt de kick-off van de Smart Holland Day plaats in het Holland Paviljoen. Alle Nederlandse bedrijven met een stand op SMM zijn uitgenodigd bij de kick-off aanwezig te zijn.

Smart Holland Hunt

Na de kick-off kunnen bezoekers van SMM deelnemen aan een digitale speurtocht over de beursvloer. Via een telefoonapp krijgen zij opdrachten om foto’s te maken van Nederlandse stands of vragen te beantwoorden over producten. Deelnemers maken kans op een weekend Rotterdam. Klik hier voor meer informatie.

Smart Maintenance Business Lunch

Vanaf 11.30 uur gaan de deuren open voor de Smart Maintenance Business Lunch in het op loopafstand gelegen Radisson Blue Hotel. Tijdens een chique lunch wordt gekeken naar de praktische toepassing van Smart Maintenance. Hoe verdien je geld met data, wat is de business case? Hoe kan je de technologie die voorhanden komt bedrijfsmatig invoeren? Klik hier voor meer informatie.

Smart Holland VIP-tour

Direct aansluitend op de lunch vindt de Smart Holland VIP-tour plaats over de beurs met de Nederlandse ambassadeur uit Berlijn, Wepke Kingma en hoge representatie uit Rotterdam en de Drechtsteden.

WISTA Nederland en Duitsland event

Om 16:00 uur wordt er een WISTA Nederland en Duitsland event aangeboden bij de DNV GL Forum. Klik hier voor meer informatie.

Smart Holland Networking Reception

Vanaf 18.30 uur vindt de Smart Holland Networking reception plaats aan boord van de Zr. Ms. Van Amstel. Tijdens de receptie wordt de winnaar van de Smart Holland Hunt bekend gemaakt en wordt de Smart Holland Day afgesloten. Vanwege de beperkte capaciteit van het schip is de receptie uitsluitend voor genodigden.

Sponsors Smart Holland Day

De Smart Holland Day is een initiatief van Marstrat BV, IFS Benelux en Netherlands Maritime Technology en wordt gesponsord door Damen Shipyards, Royal IHC, Siemens, DEAL Drecht Cities en Gemeente Rotterdam.

De Nederlandse ambassade in Berlijn en de Netherlands Business Support Office (NBSO) treden op als samenwerkingspartners voor deze dag.

Deelnemers Holland Paviljoen

Lido 2d/3d SAB Bröckskes BENELUX
TEIJIN ARAMID

Meer informatie
Voor meer informatie over het Holland Paviljoen en de overige activiteiten kunt u contact opnemen met Joëlla Lucas, Trade Promotion Manager bij Netherlands Maritime Technology, via T 088 44 51 024 of E lucas@maritimetechnology.nl.