Infrastructuur

Veel scheepswerven en maritieme toeleveranciers zijn sterk afhankelijk van een goed logistiek netwerk en vrije doorvaart naar zee. De aanleg van nieuwe bruggen en sluizen, of onderhoud aan bestaande infrastructurele kunstwerken, kunnen een grote impact hebben op de projecten die bij onze leden worden gemaakt. Ze zijn daarmee mede bepalend voor hun concurrentiepositie.

De laatste twee jaar besteedt NMT steeds meer aandacht aan gesprekken met gemeenten en Rijkswaterstaat om de belangen van de maritieme sector mee te nemen in de planning van onderhoudswerkzaamheden aan bruggen en sluizen. NMT kan deze belangen alleen behartigen als leden het bureau informeren over infrastructurele projecten, zodra zij deze vernemen. Voorbeelden van onderwerpen waarover NMT in gesprek is: gepland groot onderhoud Van Brienenoordbrug en ontwikkelingen aanleg 3e oeververbinding regio Rotterdam. Ook steunt NMT de lobby voor verbreding van de sluis bij Kornwerderzand.

Zijn er in jouw regio andere infrastructuurontwikkelingen die jouw bedrijfsvoering kunnen dwarsbomen? Meld deze dan tijdig bij Arnold de Bruijn, Sector Manager.