Waarom hanteert NMT een ’no show fee’?

Steeds vaker komen jullie bij NMT events de ‘no show fee’ tegen. Deze winter zelfs voor het eerst bij een groot netwerkevent zoals de NMT Nieuwjaarsreceptie. Dat voelt vreemd aan van je eigen vereniging. Waarom doet NMT dat eigenlijk?

Als brancheorganisatie probeert NMT de leden een breed scala aan mogelijkheden te bieden. Dit gebeurt door o.a. kennissessies te organiseren, netwerkmomenten te creëren en regelmatig themabijeenkomsten te houden. Vaak zijn deze gratis toegankelijk. Eén ding hebben al deze evenementen gemeen; de organisatie ervan kost geld.

NMT let constant op de kosten en ziet toe dat de contributiegelden effectief worden ingezet. Logisch dus dat NMT probeert zo economisch mogelijk benodigdheden in te kopen of te huren. Voor deelnemers die zich hebben aangemeld wordt rekening gehouden met beschikbare ruimte, catering en de inhuur van audio/videomaterialen. Indien deelnemers zich niet afmelden, worden deze kosten letterlijk voor niks gemaakt!

De ‘no show fee’ dekt deze kosten. Door simpelweg de kosten in rekening te brengen bij de deelnemers voor wie de kosten gemaakt zijn, kan NMT ook in de toekomst veel evenementen toegankelijk houden en vrij van entree blijven aan bieden.

Meld je af als je toch niet kan

Dus heb je je aangemeld, maar kun je onverhoopt toch niet komen? Meld je dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk 24 uur voor het evenement begint, af via de ontvangen bevestiging.

Heb je vragen of opmerkingen over de ‘no show fee’, neem dan contact op met Jeannette Lucas (Event Manager) via 088 44 51 043 of lucas@maritimetechnology.nl.