Dit evenement is geweest Bekijk komende evenementen
Voltooid, rechts vindt u enkele alternatieven

Asia Pacific Maritime 2018 (VOL)

Ben jij erbij op één van de belangrijkste maritieme vakbeurzen in Singapore? Steeds meer Nederlandse bedrijven weten de weg te vinden naar deze Aziatische maritieme hub waar maritieme activiteiten zich op een zeer breed vlak afspelen. Van 14 t/m 16 maart vindt de 15e editie van Asia Pacific Maritime plaats in het Marina Bay Sands, verdeeld over zes hallen. Sluit ook aan bij het Holland Paviljoen en doe goede zaken!

Organisator

Opvallen in het Holland Paviljoen

Er zijn zes goede redenen om te kiezen voor een stand in het Holland Paviljoen.

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoens van 252 m2 is uitstekend gelegen vlakbij het altijd erg druk bezochte Singapore Paviljoen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor jouw stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan Asia Pacific Maritime. NMT maakt het mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je de dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, exclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

252 m2

Kosten

De prijs per m2 voor leden van Netherlands Maritime Technology bedraagt € 675,- excl. BTW. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 775,- excl. BTW. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw mkb-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

Asia Pacific Maritime

Asia Pacific Maritime trekt veel bezoekers uit de gehele regio. Tijdens deze editie zullen naar verwachting meer dan 1500 bedrijven deelnemen uit 60 verschillende landen. De organisatie verwacht dan ook dat dik 15.000 bezoekers naar de beurs zullen komen. Zeventien landen paviljoens zijn present; Oostenrijk, Frankrijk, Singapore, Australië, Duitsland, Zuid-Korea, Spanje, Indonesië, China, Japan, Thailand, Denemarken, Maleisië, Engeland, Finland, Noorwegen en Nederland. De afgelopen editie kwamen 5% meer bezoekers naar de beurs t.o.v. de 2014 editie. Asia Pacific Maritime 2016 had in totaal 14.954 bezoekers uit meer dan 64 landen. In totaal namen 1521 exposanten deel uit 60 landen.

Naast de gebruikelijke Shipbuilding & Marine, Workboat & Offshore topics is inmiddels ook Oil & Gas Transportation & Storage als focusgebied aan Asia Pacific Maritime toegevoegd.

De Singaporese markt

De maritieme industrie in Singapore heeft momenteel veel last van de crisis in de offshore olie en gasmarkt. De jaarcijfers van de Singaporese brancheorganisatie ASMI zijn niet prettig om te lezen. De nieuwe orders in 2016 daalden spectaculair naar SGD 820 miljoen (2015: SGD 4,9 miljard). Het gezamenlijke orderboek staat inmiddels op SGD 8 miljard waar dit eerder ruim het dubbele was. De totale omzet bedroeg SGD 13 miljard in 2016 (2015: SGD 14,7 miljard).

Laat u echter niet teveel afleiden door deze slechte cijfers. De Singaporese maritieme industrie blijft een grote en krachtige sector. De stadstaat kent een bloeiend maritiem cluster met alle bijbehorende dienstverleners. Dit cluster ervaart nu wel flinke tegenwind, maar de lokale overheid heeft allerlei initiatieven en regelingen lopen om een hervatting van de groei te stimuleren. Bovendien is Singapore een enorm scheepvaartcentrum geworden, van waaruit het management over enorme vloten wordt gevoerd.

Traditioneel richten de scheepsbouw, reparatie en maritieme toelevering in Singapore zich vooral op de offshore. In 2015 was de offshore nog goed voor 65% van de totale omzet. Nu het in de offshore-industrie zo slecht gaat, proberen Singaporese werven zich te herpositioneren. Zo haalde Keppel Singmarine recent orders binnen voor meerdere baggerschepen en LNG-bunkerschepen. De technologische kennis van de meeste Singaporese werven staat immers buiten kijf. Dit blijkt ook uit de immense conversie-opdrachten waar werven als Keppel en Sembcorp om bekend staan. De nieuwste specialiteit is het ombouwen van oude LNG-tankers naar Floating Liquification Vessels (FLNGV’s), drijvende terminals om het aardgas aan boord om te zetten van gasvorm naar vloeibare vorm. Ook de bekende grote conversies van olietankers naar FPSO’s blijven doorlopen, zij het op een lager pitje dan voorheen. Evengoed verwacht het gezaghebbende bureau EMA dat er t/m 2021 zo’n 119 drijvende productieplatforms besteld gaan worden met een geschatte waarde van zo’n USD 86 miljard. Ondanks toenemende concurrentie uit China zullen werven uit Singapore zeker weer een flink deel hiervan binnen gaan halen.

Qua nieuwbouw van exploratieplatforms voor de olie- en gasindustrie (‘rigs’) is er momenteel weinig nieuws uit Singapore, maar deze markt zal zeker weer terugkomen. Het is dus zaak om vinger aan de pols te blijven houden. Singaporese rig bouwers hebben ten opzichte van hun Chinese concurrenten een veel beter imago als het om bouwkwaliteit en tijdige levering gaat.

Verder hebben diverse internationaal georiënteerde werven hun hoofdkwartier in Singapore, terwijl zij veel van de productie elders uitvoeren. Een goed voorbeeld hiervan is Triyards, dat vanuit Singapore opereert, maar de feitelijke scheepsbouw vooral in Vietnam doet. Op defensiegebied is het vooral de werf van ST Marine die de toon zet. Deze werf is bezig met een serie van acht korvetten (Littoral Mission Vessels) voor de Singaporese marine en richt zich ook op exportorders van buurlanden uit Zuidoost-Azië.

Op reparatiegebied zijn de Singaporese werven ook grote spelers. Zo heeft Sembcorp een langlopend onderhoudscontract met de Amerikaanse cruise gigant, Royal Caribbean. Hierdoor heeft de werf ervaring opgedaan in grootscheepse verbouwingen en upgrades van cruiseschepen.

Al met al heeft het Singaporese maritieme cluster absoluut veel last van de teruggang in de offshore, maar de maritieme activiteiten in Singapore spelen zich op zo’n breed vlak af en men is zo hard aan de weg aan het timmeren, dat Singapore absoluut een aantrekkelijke maritieme markt blijft.

Meer informatie & aanmelden

Klik hier voor meer informatie en de mogelijkheid om aan te melden. Wil je advies of heb je vragen? Neem dan contact op met Trade Promotion Manager Marjan Lacet via T 088 44 51 022 of E lacet@maritimetechnology.nl.