Kormarine 2021

Zuid-Korea heeft na China het grootste orderboek van de wereld. Een goede reden je bedrijf daar te presenteren op het door NMT georganiseerde Holland Paviljoen op Kormarine 2021 wat plaatsvindt van 19 oktober t/m 22 oktober. Reserveer nu je plek op het Holland Paviljoen!

Organisator

Let op! Alle geplande Holland Paviljoens en handelsmissies gaan door onder voorbehoud van de maatregelen rondom Corona in Nederland en het land van de activiteit. De medewerkers van Trade monitoren steeds de ontwikkelingen en houden deelnemers hiervan op de hoogte. Voor vragen kun je terecht bij Joëlla Lucas (Europa) of Marjan Lacet (Azië).

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.
2) Het Holland Paviljoen van 108 m2 is centraal gelegen in hal 4, vlakbij één van de hoofdingangen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor jouw stand (9m2), geen maximale.
3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aanKormarine. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid van WiFi.
4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.
5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.
6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop staan voor je klaar in het paviljoen.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

108 m2

Kosten

De kosten per m2 voor leden van NMT bedragen €725,- excl. BTW. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen €825,- excl. BTW. Minimale afname 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfkosten.

Let op: Deze beursdeelname wordt onder voorbehoud van genoeg aanmeldingen georganiseerd.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw mkb-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

Kormarine

Kormarine is Korea’s belangrijkste tweejaarlijkse vakbeurs wat betreft Shipbuilding, Marine (Naval & Defence), Offshore en Oil & Gas. Een uitstekende plek om ideeën uit te wisselen, te netwerken en geïnspireerd te raken. De beurs vindt plaats in het Bexco beursgebouw in Busan, van 19-22 oktober 2021.

In 2019 deden er in totaal 835 exposanten mee uit 45 landen en trok in totaal 38.253 bezoekers. Er waren 14 officiële landenpaviljoens aanwezig uit o.a. China, Finland, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Oostenrijk, Japan, U.K, Zuid-Korea, Singapore, Taiwan, Zwitserland, Griekenland en Nederland.

Marktinformatie Zuid-Korea

Zuid-Korea is een groot scheepsbouwland en heeft het grootste orderboek na China. Het land is vooral sterk in het bouwen van (complexe) tankers, maar ook bulkers en containerschepen worden in Zuid-Korea gebouwd. Er zijn ook een aantal werven die zich bezig houden met offshore, met name FPSO’s en boorschepen. Na een paar slechte jaren tijdens de financiële crisis eind vorig decennium, liep de orderintake vanaf 2016 weer snel op. 2019 was een minder jaar voor de Zuid-Koreaanse scheepsbouw, waarbij 185 commerciële zeegaande schepen bijgeschreven werden in het orderboek in 2019 ter waarde van 7,4 miljoen CGT, het totale orderboek kwam daarmee eind 2019 uit op 21 miljoen CGT.

Om een daling in de nieuwbouworders in Zuid-Korea tijdens en door corona tegen te gaan, zou de Export-Import bank van Korea (KEXIM) naar verluidt KRW 5,2 tn (ongeveer $4,2 miljard) willen injecteren in de scheepsbouwsector. Daarnaast worden ook andere maatregelen van de overheid opgestart om de gevolgen van de coronacrisis enigszins te verzachten.

De Koreaanse regering is zeer betrokken bij de maritieme sector, met name bij middelgrote en kleine werven. Een aanzienlijk aantal werven is tot op zekere hoogte afhankelijk van de steun van de Koreaanse overheid, vooral voor R&D. De Koreaanse overheid en de scheepsbouwers willen zoveel mogelijk gebruik maken van lokale leveranciers. Toch zijn er kansen voor Nederlandse leveranciers en kennisinstituten, bijvoorbeeld door het creëren van een win-winsituatie. Nederlandse bedrijven kunnen inspelen op gebieden waar Koreaanse bedrijven technologisch achterblijven, voornamelijk op het gebied van duurzaamheid, uitstoot, digitalisering van systemen en autonoom varen. Middelgrote en kleine Koreaanse werven hebben wat minder technologische kennis in huis en kunnen hulp van buitenaf goed gebruiken. De 3 grootste scheepsbouwers (HHI, SHI & DSME) in Korea hebben echter voldoende eigen middelen voor eigen R&D programma’s en zijn vooral geïnteresseerd in buitenlandse technologie als de prijs laag is en het meer waarde toevoegt ten opzichte van de producten van de lokale leverancier. Ook is lokale aanwezigheid erg belangrijk bij het zakendoen in Korea.

Bij specifieke vragen over de Zuid-Koreaanse markt kun je altijd contact opnemen met Michel Koopman (Market Analyst – NMT) via T: +31 (0)88 – 445 10 23 of E: koopman@maritimetechnology.nl.

Aanmelden

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij NMT via T 088 44 51 022 of E lacet@maritimetechnology.nl.