NEVA 2019 (VOL)

NEVA is de grootste vakbeurs voor de scheepsbouw in Rusland. Met meer dan 15.000 bezoekers en 500 exposanten uit 36 landen kun je hier in vier dagen tijd honderden potentiële klanten ontmoeten. Wil je opvallen tussen al deze andere exposanten? Neem dan deel aan het Holland Paviljoen van Netherlands Maritime Technology (NMT). Het Paviljoen is gunstig gelegen in hal F op de kruising van twee hoofdgangpaden. NEVA vindt plaats van 17 t/m 20 september 2019 in St. Petersburg. Boek nu je stand in het Holland Paviljoen.

Organisator

Opvallen in het Holland Paviljoen

Wil jouw bedrijf deelnemen aan NEVA 2019 in St. Petersburg? Er zijn 6 goede redenen om te kiezen voor een stand in het Holland Paviljoen.

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoens van 210 m2 is uitstekend gelegen in hal F op het kruispunt van twee hoofdingangpaden. Klik hier voor de plattegrond. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor jouw stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan NEVA. NMT maakt het voor je mogelijk.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je de dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en bedrijfsnaam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

Ten minste 210 m2.

Kosten

De prijs per m2 voor leden van NMT bedraagt € 845,- excl. BTW. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 945,- excl. BTW.  Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten en exclusief registration fee van € 485,- per bedrijf. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw mkb-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

NEVA

In 2019 vindt de 15e editie van NEVA plaats in St. Petersburg. De internationale beurs in Rusland op gebied van scheepvaart, scheepsbouw, offshore energie, havens en binnenvaart. Nu de politieke verhoudingen met Rusland nog steeds onder druk staan, is het voor bedrijven die op de Russische markt actief zijn des te belangrijker te laten zien dat zij waarde hechten aan voortzetting van de eeuwenlange relatie op het gebied van scheepsbouw.

Klik hier voor de brochure van NEVA 2019.

De Russische markt

Hoewel de Russische markt de laatste jaren de nodige uitdagingen kent, gebeurt er nog steeds veel op scheepsbouwgebied. Het blijft immers een noodzaak voor de Russen om hun vloot te vernieuwen, zowel civiel als militair. Ook de Russische werven krijgen een grote opknapbeurt. Zo lijkt zelfs de jarenlang vertraagde Zvezda-werf in het uiterste Oosten van Rusland nu toch echt van de grond te komen, met een pak orders voor tankers en offshore schepen.

De Russische civiele scheepsbouwmarkt blijft interessant voor Nederlandse exporteurs. Diverse Nederlandse toeleveranciers ervaren een positieve samenwerking met Russische werven, die gekenmerkt wordt door goed betalingsgedrag en behoorlijke prijzen. Nog steeds kan er, na zorgvuldige afweging, geëxporteerd worden naar Rusland. De Russische werven hebben dit ook nodig. Het beleid van de Russische overheid mag dan gericht zijn op zelfvoorzienendheid, in de praktijk zit er nog steeds de nodige buitenlandse input in allerhande in Rusland gebouwde schepen. De Russische overheid zoekt ook buitenlandse investeerders om haar grote scheepsbouwclusters te moderniseren. St Petersburg speelt hierbij een leidende rol, maar ook werven als Yantar in Kaliningrad en werven in Murmansk en Khabarovsk alsmede het eerder genoemde Zvezda-complex krijgen extra aandacht middels oprichting van speciale economische zones rond deze werven en havens.

De civiele scheepsbouw in Rusland richt zich de laatste jaren sterk op schepen voor het Poolgebied (ijsbrekers en ijsbrekende bevoorradingsschepen voor de offshore olie- en gasindustrie), maar daarnaast is er ook een enorme behoefte aan bijvoorbeeld nieuwe vissersschepen, omdat de bestaande vloot sterk verouderd is. De Russische overheid is eind mei 2017 gestart met een vernieuwingsprogramma voor de huidige visserijvloot, dat met name de bouw van visserijschepen in Rusland dient te stimuleren. Echter, door de grote vraag en het feit dat de Russische scheepsbouwsector de expertise mist om het wat complexere type vissersboten te bouwen, zullen ook buitenlandse werven en toeleveranciers kunnen profiteren van het Russische vlootvernieuwingsprogramma. De Arctische schepen en de visserij zijn twee sectoren die eruit springen, maar ook de bouw van baggerschepen, sleepboten en zelfs nieuwe riviercruiseschepen gaat gewoon door. In zijn algemeenheid is de Russische handelsvloot sterk verouderd en zal er grote behoefte blijven bestaan aan nieuwbouw van bijvoorbeeld de typisch Russische river-sea tankers en droge ladingschepen. Reden genoeg dus om de Russische markt niet te negeren.

Meer informatie & inschrijven

Het maximaal aantal deelnemers is bereikt. Aanmelden is niet meer mogelijk. Neem voor meer informatie contact op met Joëlla Lucas, Trade Promotion Manager bij NMT.