Dit evenement is geweest Bekijk komende evenementen
Voltooid, rechts vindt u enkele alternatieven

Offshore South East Asia (OSEA) 2018 (VOL)

OSEA is een verrassend goede beurs met een groot internationaal karakter. Bezoekers van over de hele wereld reizen af naar dit evenement dat plaatsvindt van 27 t/m 29 november 2018 in Singapore. Profiteer van dit mooie platform en doe succesvol zaken in Singapore en de regio. Netherlands Maritime Technology (NMT) organiseert op de beurs een Holland Paviljoen. De beurs wordt gehouden in het Marina Bay Sands Convention Centre.

Organisator

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen van 310 m2 is goed gelegen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor je stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan OSEA. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, exclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

310 m2

Kosten

De prijs per m2 voor leden van Netherlands Maritime Technology en/of IRO bedraagt € 800,- excl. BTW per deelnemer. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 900,- excl. BTW per deelnemer. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

OSEA

Offshore South East Asia (OSEA) is dé offshore beurs in Zuid-Oost Azië. De beurs is in 1976 opgezet en is sindsdien uitgegroeid tot het meest gevestigde olie- en gasindustrie evenement in Azië. In de afgelopen 40 jaar heeft OSEA zich sterk ontwikkeld. De beurs blijf relevant en weet de actuele behoeften van de Aziatische maritieme sector uitstekend te vervullen. Gesteund door vele prominente partijen heeft OSEA consequent een hoog niveau van internationale deelnemers aangetrokken. Bij de laatste editie in 2016 namen 983 exposanten uit 48 landen en regio’s deel. Zeventien internationale landenpaviljoens waren present met een breed scala aan equipment, innovaties en diensten. Bijna 18.000 bezoekers uit 64 landen en regio’s bezochten de beurs. De aanstaande, 22e editie, worden minstens zoveel bezoekers verwacht. Gelijktijdig met OSEA vindt SUBSEA Asia 2018 (Geology/ Seismic/ Deep sea drilling) plaats waar o.a. de nieuwste onderwater equipment gepresenteerd zal worden. Daarnaast zal ook de SUBSEA Asia-conferentie dieper ingaan op ‘subsea’ gerelateerde onderwerpen. Alle programma onderdelen van de OSEA conferentie zijn inmiddels bekend. Bekijk hier het programma.

De Singaporese markt

Ondanks de huidige tegenwind in met name de offshore, blijft de Singaporese maritieme industrie een grote en krachtige sector. De stadstaat kent een bloeiend maritiem cluster met alle bijbehorende dienstverleners. De Singaporese overheid onderkent ook absoluut het economische belang van de sector. De overheid heeft allerlei initiatieven en regelingen lopen om een hervatting van de groei te promoten. Bovendien is Singapore één van de wereldwijde hubs van de scheepvaart geworden, van waaruit het management over enorme vloten wordt gevoerd. Sommige NMT-leden hebben dit al mogen ervaren tijdens de Technology Exchange Roadshow 2017 (TER) naar Singapore.

De maritieme industrie in Singapore heeft momenteel veel last van de crisis in de offshore olie en gasmarkt. De jaarcijfers van de Singaporese brancheorganisatie ASMI laten dat ook zien. De nieuwe orders in 2016 daalden spectaculair naar SGD 820 miljoen, waar het nog SGD 4,9 miljard was in 2015, en in 2014 de teller nog op SGD 9,7 miljard bleef staan. Het gezamenlijke orderboek staat inmiddels op SGD 8 miljard waar dit eerder ruim het dubbele was. De totale omzet bedroeg SGD 13 miljard in 2016, terwijl dit in 2015 nog SGD 14,7 miljard was.

Traditioneel richten de scheepsbouw, reparatie en maritieme toelevering in Singapore zich vooral op de offshore. In 2015 was de offshore nog goed voor 65% van de totale omzet. Nu het in de offshore-industrie slecht gaat zijn Singaporese werven zich aan het herpositioneren. Zo haalde Keppel Singmarine recent orders binnen voor meerdere baggerschepen en LNG-bunkerschepen. De technologische kennis van de meeste Singaporese werven staat immers buiten kijf. Dit blijkt ook uit de immense conversie-opdrachten waar werven als Keppel en Sembcorp om bekend staan. De nieuwste specialiteit is het ombouwen van oude LNG-tankers naar Floating Liquifacation Vessels (FLNGV’s), drijvende terminals om het aardgas aan boord om te zetten van gasvorm naar vloeibare vorm. Ook de bekende grote conversies van olietankers naar FPSO’s blijven doorlopen, zij het op een lager pitje dan voorheen. Evengoed verwacht het gezaghebbende bureau EMA dat er tot en met 2021 zo’n 119 drijvende productieplatforms besteld gaan worden, met een geschatte waarde van zo’n USD 86 miljard. Ondanks toenemende concurrentie uit China zullen werven uit Singapore zeker weer een flink deel hiervan binnen gaan halen. Een consolidatie in de Singaporese wervensector ligt nog wel voor de hand. Regelmatig duiken er weer geruchten op over een mogelijke fusie tussen Keppel en Sembcorp. De tijd zal het uitwijzen.

Verder hebben diverse internationaal georiënteerde werven hun hoofdkwartier in Singapore, terwijl zij veel van de productie elders uitvoeren. Een goed voorbeeld hiervan is Triyards, dat vanuit Singapore opereert, maar de feitelijke scheepsbouw vooral in Vietnam doet. Op defensiegebied is het vooral de werf van ST Marine die de toon zet. Deze werf is bezig met een serie van acht korvetten (Littoral Mission Vessels) voor de Singaporese marine en richt zich ook op exportorders van buurlanden uit Zuidoost-Azië.

Op reparatiegebied zijn de Singaporese werven ook grote spelers. Zo heeft Sembcorp een langlopend onderhoudscontract met de Amerikaanse cruisegigant, Royal Caribbean. Hierdoor heeft de werf ervaring opgedaan in grootscheepse verbouwingen en upgrades van cruiseschepen.

Al met al heeft het Singaporese maritieme cluster absoluut veel last van de teruggang in de offshore, maar de maritieme activiteiten in Singapore spelen zich op zo’n breed vlak af en men is zo hard aan de weg aan het timmeren, dat Singapore absoluut een aantrekkelijke maritieme markt blijft.

Meer informatie & inschrijven

Klik hier om in te schrijven. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij NMT via T 088 44 51 022 of E lacet@maritimetechnology.nl.