Dit evenement is geweest Bekijk komende evenementen
Voltooid, rechts vindt u enkele alternatieven

Sea Asia 2019

Een beurs en conferentie in één en beide vinden ook nog eens plaats tijdens de belangrijke Singapore Maritime Week 2019. Sea Asia levert je naar verwachting zo’n 15.000 bezoekers die gericht op zoek zijn naar maritieme en offshore oplossingen. Sinds de beursdeelname in 2015 voor het eerst door NMT werd verzorgd en de deelname door Topsector Water meteen werd aangemerkt als ‘strategisch project’, is Nederland onmisbaar en altijd goed vertegenwoordigd op deze beurs. Maak het jezelf gemakkelijk en kies voor deelname aan deze beurs via het Holland Paviljoen van NMT. Sluit aan van 9 t/m 11 april a.s.

Organisator

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen van 108 m2 is centraal gelegen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor jouw stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan Sea Asia. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi en een lekkere lunch.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering inclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

 Oppervlakte paviljoen

108 m2

Kosten

De kosten per m2 voor leden van NMT bedragen €825,- excl. BTW. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen €925,- excl. BTW. Minimale afname 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfkosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw mkb-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

Sea Asia

Sea Asia (7e editie), de maritieme & offshore beurs in  Singapore, wordt georganiseerd door UBM en in samenwerking met de Singapore Maritime Foundation (SMF). In 2017 deden 448 bedrijven mee, bezochten bijna 15.000 personen de beurs en waren er in totaal tien landen paviljoens present. Deze landen zijn ook aanstaande editie weer aanwezig met een landen paviljoen; Verenigd Koninkrijk, Singapore, China, Zuid-Korea, Japan, Panama, Griekenland, Noorwegen, Denemarken en Nederland. Sea Asia valt samen met de Singapore Maritime Week, krijgt sterke steun van de Singaporese overheid en de brancheorganisaties SSA (Singapore Shipping Association) en MPA (Maritime & Port Authority of Singapore), om zich stevig in de markt neer te zetten als toonaangevend platform voor zowel de mondiale als ook lokale maritieme & offshore industrie. De conferentie vormt een welkome aanvulling op Sea-Asia. Internationale sprekers zullen de laatste onderwerpen aankaarten, debatteren over de belangrijkste trends en worden de mogelijkheden en uitdagingen besproken voor de maritieme en offshore bedrijven vanuit commercieel oogpunt.

De Singaporese markt 

De maritieme industrie in Singapore heeft momenteel veel last van de crisis in de offshore olie en gasmarkt. Herstel komt echter steeds dichterbij en Singapore is ook onbetwist één van de maritieme centra van de wereld geworden. De laatst beschikbare jaarcijfers van de Singaporese brancheorganisatie ASMI gaan over het jaar 2016. Er werd toen voor SGD 820 miljoen aan nieuwe orders binnengehaald, waar dit nog SGD 4,9 miljard was in 2015. De omvang van de Singaporese maritieme industrie is nog steeds zeer aanzienlijk. De totale omzet bedroeg SGD 13 miljard in 2016 en er waren in dat jaar 85.000 mensen werkzaam in de sector. Van deze omzet kwam SGD 8,3 miljard uit de bouw van offshore platforms (rigs), SGD 4,57 miljard uit de scheepsreparatie en SGD 200 miljoen uit de scheepsnieuwbouw. Ter informatie, een SGD (Singapore Dollar) is gelijk aan ongeveer 0,62 Euro.

De Singaporese maritieme industrie blijft een grote en krachtige sector. De stadstaat kent een bloeiend maritiem cluster met alle bijbehorende dienstverleners. Dit cluster ervaart nu wel flinke tegenwind, maar de lokale overheid heeft allerlei initiatieven en regelingen lopen om een hervatting van de groei te promoten. Bovendien is Singapore een enorm scheepvaartcentrum geworden, van waaruit het management over enorme vloten wordt gevoerd.

De laatste jaren proberen Singaporese werven zich te herpositioneren. Zo haalde Keppel Singmarine orders binnen voor meerdere baggerschepen en LNG-bunkerschepen. Op defensiegebied is het vooral de werf van ST Marine die de toon zet. Deze werf is bezig met een serie van acht korvetten (Littoral Mission Vessels) voor de Singaporese marine en richt zich ook op exportorders van buurlanden uit Zuidoost-Azië.

De technologische kennis van de meeste Singaporese werven staat buiten kijf. Dit blijkt ook uit de immense conversie-opdrachten waar werven als Keppel en Sembcorp om bekend staan. De nieuwste specialiteit is het ombouwen van oude LNG-tankers naar Floating Liquification Vessels (FLNGV’s), drijvende terminals om het aardgas aan boord om te zetten van gasvorm naar vloeibare vorm. De markt voor de conversie van grote olietankers naar FPSO’s (Floating Production Storage Off-loading) begint ook weer terug te komen. In 2017 werden er 10 FPSO’s besteld, nadat de markt twee jaar lang zo goed als stil had gestaan. Het gezaghebbende bureau EMA, gevestigd in Singapore, verwacht dat er tot en met 2023 zo’n 124 drijvende productieplatforms besteld gaan worden, met een geschatte waarde van zo’n USD 94 miljard. Ondanks toenemende concurrentie uit China zullen werven uit Singapore zeker weer een flink deel hiervan binnen gaan halen.

In de nieuwbouw van exploratieplatforms voor de olie- en gasindustrie (‘rigs’) is stevig herstel nog niet in zicht, maar de markt is wel aan het aantrekken. Geannuleerde nieuwbouw rigs vinden weer kopers en er is recent zelfs weer een deepwater rig met zeer hoge specificaties besteld, met meer orders in het verschiet. Het is dus zaak om deze markt weer te gaan volgen! Singaporese rigbouwers hebben ten opzichte van hun Chinese concurrenten een veel beter imago als het om bouwkwaliteit en tijdige levering gaat.

Op reparatiegebied zijn de Singaporese werven ook grote spelers. Zo heeft Sembcorp een langlopend onderhoudscontract met de Amerikaanse cruisegigant, Royal Caribbean. Hierdoor heeft de werf ervaring opgedaan in grootscheepse verbouwingen en upgrades van cruiseschepen.

De scheepsbouw- en offshore sector van Singapore staan aan het begin van een herstel na een moeilijke periode. Zij maken deel uit van een zeer sterk maritiem cluster waar je niet om heen kan in de wereld. Reden genoeg voor een beursdeelname!

Meer informatie & aanmelden

Klik hier om direct aan te melden. Neem voor meer informatie contact op met Trade Promotion Manager Marjan Lacet.