Dit evenement is geweest Bekijk komende evenementen
Voltooid, rechts vindt u enkele alternatieven

Sea Japan 2018 (VOL)

Van 11 t/m 13 april 2018 vindt de beurs Sea Japan plaats in Tokio, in het Tokyo Big Sight Exhibition Centre. Netherlands Maritime Technology (NMT) organiseert deze editie een Holland Paviljoen op de beurs. Helaas is het Holland Paviljoen volgeboekt. Inschrijven voor de wachtlijst is mogelijk door een mail te sturen aan Marjan Lacet via E: lacet@maritimetechnology.nl

Organisator

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen is goed gelegen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor je stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan Sea Japan. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en bedrijfsnaam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, exclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

72 m2

Kosten

De prijs per m2 voor leden van NMT bedraagt € 735,- excl. BTW per deelnemer. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 835,- excl. BTW. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

Sea Japan

Verdeeld over 2 hallen (East Hall 5 & 6), zullen ongeveer 580 exposanten uit 27 landen en regio’s zich presenteren. Volgens de organisatie zou deze editie van Sea Japan nog weleens de grootste ooit kunnen worden. Er worden meer dan 20.000 bezoekers verwacht. In 2016 bezochten 19.524 mensen de beurs (2014: 18.672). Het Holland Paviljoen krijgt op Sea Japan 2018 een mooie locatie, gelijk bij de hoofdingang tegenover andere landen paviljoens van o.a.Duitsland, Denemarken en Korea.

De Japanse markt

Hoewel Japan al een tijd niet meer het grootste scheepsbouwland ter wereld is, behoort het land nog altijd tot de top drie. Na de sterke daling van de Yen in 2014/2015 wist het land zelfs weer marktaandeel te heroveren en belandde op de tweede plek. De orderboeken van Japanse werven zijn relatief goed gevuld in deze tijden van crisis in de scheepsbouw. Er zijn echter wel zorgen over de toekomst bij een aantal grote Japanse werven. De meeste orderboeken zijn namelijk leeg na 2019. Met die reden zijn een aantal Japanse werven bezig met consolidatieprocessen en reorganisaties om competitief te blijven.

Onderdeel van de herstructurering van de Japanse scheepsbouw is ook een verlegging van de focus van bulkschepen naar tankers, containerschepen, en andere meer gespecialiseerde scheepstypen. De Japanners zetten ook vol in op de offshore olie en gas en de offshore wind, daarbij vooral gedreven door de wens om zelfvoorzienend te worden qua energie. De Japanse scheepsbouwindustrie zet ook vol in op innovatie, hierbij geholpen door de overheid. Over het algemeen is de Japanse scheepsbouw echter een stuk meer markt gedreven dan die in China en Zuid-Korea. Dit blijkt ook wel de voortvarende reorganisaties nog vóórdat er echt grote problemen ontstaan.

Japan staat ook wel bekend als een complex land om zaken te doen. Inmiddels zijn echter toch meerdere Nederlandse toeleveranciers erin geslaagd om in de Japanse scheepsbouw een ingang te vinden. Het is vaak wel een zaak van lange adem en relaties opbouwen.

Gezien het grote belang dat Japanners aan zelfvoorzienendheid hechten en de wil om de eigen scheepsbouw te moderniseren is het wel de verwachting dat deze industrie in Japan groot zal blijven. Hierbij moet ook niet vergeten worden dat momenteel de scheepseigenaren in Japan zelfs op de eerste plek staan qua orderboek wereldwijd, opgevolgd door China (tweede plek) en Griekenland (derde plek).

Er is dus een forse thuismarkt aanwezig, die nog verder wordt versterkt door de omvangrijke kustvaartsector in het land. Met deze ervaring timmeren de Japanners daarom ook hard aan de weg op andere Aziatische eilanden zoals Indonesië en de Filippijnen.

Het aantal scheepswerven in Japan is aanzienlijk. De Japanse overheid spreekt van rond de 1100 werven, waarvan er 264 in staat zouden zijn om schepen met een volume groter dan 500 GT te bouwen. Naast de bouw van zeeschepen voor de wereldhandel kent Japan namelijk een zeer grote kustvaartsector die van schepen voorzien moet worden.

Nederlandse partijen hebben veel expertise op het gebied van innovatieve ontwikkelingen en kunnen potentieel succes boeken in Japan, juist nu de Japanse scheepsbouw de noodzaak voelt om te innoveren.

Ter informatie: De samenwerking op de Japanse markt met Dutch Japanese Maritime Desk is door NMT beëindigd.

Meer informatie & aanmelden

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij NMT via T 088 44 51 022 of E lacet@maritimetechnology.nl. Helaas is het Holland Paviljoen volgeboekt. Inschrijven voor de wachtlijst is mogelijk door een mail te sturen aan Marjan Lacet via E: lacet@maritimetechnology.nl