Navalia 2024 [Vol]
Dé maritieme scheepsbouwbeurs van Spanje waar de gehele Spaanse industrie samenkomt. De afgelopen 2 edities organiseerde NMT een succesvolle handelsmissie rondom deze beurs. Op veler verzoek komt er nu een NL Paviljoen. Ga jij met ons mee om jouw bedrijf en de Nederlandse maritieme maakindustrie te vertegenwoordigen?
Organisator
Marjolein Tiktak
Event Manager
+31(0)884451041
tiktak@maritimetechnology.nl
Kosten per m2
- NMT-leden: € 585,- excl. BTW.
- Niet-leden, € 685,- excl. BTW.
- Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
- Minimale afname van 12m2 per bedrijf.
Deelname is inclusief
- Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
- Stand inventaris, elektra en verlichting
- Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
- NL netwerkreceptie
- Aanbod NMT reis- en transportarrangement
- Gezamenlijke PR
- Ondersteuning vanuit NMT
Over de beurs
Het NL Paviljoen staat in hal H, die nieuw wordt toegevoegd aan Navalia. De hal ligt links van de hoofdingangen het NL Paviljoen van ligt direct bij de ingang van de hal, naast ACLUNAGA, de maritieme branchevereniging van Galicië. In 2022 waren 400 exposanten aanwezig en meer dan 25.000 bezoekers. Het aantal internationale bezoekers steeg zelfs met 20%.
Subsidie voor mkb’ers
Mogelijk komt jouw bedrijf in aanmerking voor de SIB Subsidie Collectieve Activiteit. De subsidie bedraagt 50% van de kosten, tot een maximum van € 2.500,-.Klik hier voor meer informatie.
Marktinformatie
PYMAR, een organisatie waar 16 kleine tot middelgrote scheepswerven bij zijn aangesloten, laat weten dat er in 2021 orders voor de bouw van 23 schepen zijn binnengekomen. De orderintake bestond onder andere uit offshore wind gerelateerde werkschepen en onderzoeksschepen. Eind 2021 telde het orderboek ongeveer 45 schepen, in totaal 291.274 CGT. 85% van het aantal CGT onder constructie is voor export.
Locatie werven en scheepstypen
De scheepsbouwactiviteit in Spanje is voornamelijk geconcentreerd in Galicië, Asturië en Baskenland. Spaanse scheepsbouwers zijn onder andere sterk in het bouwen van vissersschepen. De Spaanse vissersvloot is één van de grootste van Europa. Klanten voor vissersschepen komen uit Spanje zelf, maar ook uit andere landen. Ook worden er in Spanje passagiersschepen/ ferry’s, werkboten (voor o.a. offshore) en sleepboten gebouwd. Naast de civiele scheepsbouwsector zijn enkele Spaanse scheepsbouwers ook actief op het gebied van de bouw van marineschepen (Navantia) en onderzeeërs.
Refits en reparatie van jachten
Op het gebied van superjachtbouw zijn Spaanse werven niet erg actief. Daarentegen worden er wel veel reparatiewerkzaamheden, onderhoud en refits uitgevoerd, voornamelijk bij MB92. Maar Spanje scoort ook hoog door de aanwezigheid van een refit-hub in Palma de Mallorca, waar zowel STP als Astilleros de Mallorca actief zijn. Met 165 refits van superjachten in 2021 staat Spanje op plek nummer vier van de wereld. Daarnaast is Spanje een topbestemmingen voor refits van jachten langer dan 60 meter.
Reparatie- en/of onderhoudswerkzaamheden van zeeschepen
Spanje heeft werven gelegen aan zowel de Atlantische Oceaan als ook de Middellandse Zee. Ook grenst Spanje aan de Straat van Gibraltar, één van de drukst bevaren waterwegen ter wereld. Een ideale locatie voor een scheepseigenaar om onderhoud te plegen aan haar schip. In 2021 werden er ongeveer 900 reparatie- en/of onderhoudswerkzaamheden verricht voor in totaal 450 miljoen euro. De omzet was 30 procent hoger dan 2020 en 15 procent hoger dan het gemiddelde over de laatste vijf jaar. Ook zijn Spaanse werven actief op het gebied van refit en conversie. Denk hierbij aan het verlengen van vissersschepen en de hermotorisering van schepen.
Deelnemers Navalia 2024 [Vol]
Gerelateerde evenementen
Colombiamar 2025
Colombiamar is een toonaangevende maritieme beurs die om de twee jaar plaatsvindt in Cartagena. De scheepsbouwmarkt in Colombia biedt aanzienlijke kansen. Het land streeft naar modernisering en uitbreiding van scheepsbouwcapaciteiten om aan de toenemende vraag te voldoen.
OTC Houston 2025- IRO pavilion
Neem deel aan het IRO Nederland Paviljoen op de Offshore Technology Conference (OTC) 5-8 mei 2025 in Houston! Als een van 's werelds toonaangevende offshore energiebeurzen die wordt georganiseerd sinds 1969, is OTC de plaats waar 's werelds energieprofessionals samenkomen om kennis uit te wisselen en ideeën en meningen te delen om wetenschappelijke en technische kennis voor Offshore bronnen te bevorderen. De energietransitie is een belangrijk onderdeel van de beurs met een energietransitie paviljoen en een offshore wind lounge centraal op de beursvloer en een substantieel deel van de conferentie onderwerpen.
Nor-Shipping 2025 | VOL
Nor-Shipping staat bekend als een beurs met een sterke focus op innovatie. Bovendien is Noorwegen zeer vooruitstrevend op het gebied van autonoom varen en Blue Economy. NMT organiseert een NL Paviljoen op een uitstekende locatie in hal C op een uitstekende locatie, op een kruising van hoofdgangpaden en tegenover het Noorse Paviljoen.