[VOL] SMM 2024 (Members Only)
Van 3 t/m 6 september 2024 is het zover. De SMM beurs vindt weer plaats in Hamburg, Duitsland. Netherlands Maritime Technology (NMT) organiseert op deze beurs een NL Paviljoen met NL Lounge. De vorige editie was een groot succes met elke dag een vol NL Paviljoen en een druk bezochte NMT Netwerkreceptie. Ben jij er dit keer ook bij?
Organisator
Joëlla Lucas
Teamleider Trade, Events & Trainingen
+31(0)884451024
lucas@maritimetechnology.nl
[VOL Inschrijven voor SMM 2024 kan niet meer.
Deelname is inclusief
- Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
- Standinventaris, elektra en verlichting
- Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
- NL netwerkreceptie
- Aanbod NMT reis- en transportarrangement
- Gezamenlijke PR
- WiFi beschikbaar in het NL Paviljoen
- Ondersteuning vanuit NMT
Kosten
Alleen leden van NMT kunnen zich aanmelden voor SMM.
Voor leden: €830,- per m2 (Excl. BTW). Minimale afname 12 m2 per bedrijf. Prijzen zijn exclusief media package (€700,-) en reis- en verblijfskosten.
Subsidie voor mkb’ers; Support International Business (SIB) - Collectieve Activiteit
Mogelijk komt uw bedrijf in aanmerking voor de SIB Subsidie Collectieve Activiteit. Met deze regeling kunt u verschillende activiteiten bij het internationaal zakendoen (deels) financieren. De subsidie bedraagt 50% van de kosten, tot een maximum van € 2.500,-.Klik hier voor meer informatie.
Marktinformatie
Duitsland bouwt voornamelijk grote zeegaande cruiseschepen, jachten en marineschepen. Daarnaast is het land actief in het segment van luxe riviercruiseschepen. De orderboeken ten tijde van het vierde kwartaal van 2021 laten zien dat Duitsland de nummer 5 is van de wereld als er gekeken wordt naar het aantal Compensated Gross Tonnage (CGT) van commerciële zeegaande schepen.
China staat op nummer 1 gevolgd door Zuid-Korea, Japan en Italië. Ongeveer een kwart van het Europese orderboek van commerciële zeeschepen in CGT valt toe te rekenen aan Duitsland, dit komt voornamelijk door een aantal grote cruiseschepen.
Grote scheepswerven in Duitsland zijn bijvoorbeeld Meyer Group in Papenburg, MV Werften in Wismar en FSG in Flensburger. FSG, in handen van Tennor Group, heeft een aantal hoogwaardige ferry orders. Op het moment van schrijven heeft Meyer Werft in Papenburg zeker 10 orders voor cruiseschepen. Voornamelijk de werven die zich toeleggen op grote cruiseschepen hebben op papier orders lopen tot aan 2024. Meyer Group maakt naast de grote ook weer wat kleinere cruiseschepen. Echter door het wegvallen van de vraag naar cruiseschepen door de coronacrisis zitten cruisebouwers in zwaar weer. Orders worden vertraagd afgebouwd en er zijn noodgedwongen honderden banen geschrapt en duizenden staan op de tocht.
De jachtbouw in Duitsland richt zich in hoofdzaak op de allergrootste jachten. Onder andere Lürssen en Abeking & Rasmussen doen het goed. Lürssen heeft inmiddels acht locaties in Duitsland, waar behalve nieuwbouw van jachten ook refits van jachten plaatsvinden alsmede nieuwbouw van marineschepen en reparatie van zeeschepen. Ook Abeking & Rasmussen is naast de bouw van jachten gespecialiseerd in marineschepen (zoals mijnenvegers), cruiseschepen en refits.
Damen en het Duitse ministerie van defensie hebben een contract getekend voor de bouw van vier fregatten voor de Duitse marine. Damen is hoofdaannemer van het project, dat een waarde heeft van €4,6 miljard. De fregatten van het type MKS 180 moeten tussen 2027 en 2031 geleverd worden, daarnaast is er een optie voor de levering van nog eens twee extra schepen, na 2032. De schepen worden in Duitsland gebouwd. De ‘Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau’ (VDMA) laat in een recent rapport weten dat de maritieme toeleverancier industrie voor de scheepsbouw en de offshore-industrie in Duitsland werkgelegenheid biedt voor 63000 werknemers. De jaarlijkse omzet bedraagt ongeveer 10 miljard euro en het exportgedeelte daarvan is ongeveer 75 procent.
Meer informatie
Heeft u een specifieke vraag of wilt u op de wachtlijst komen? Neem dan contact op met Joëlla Lucas, coördinator handelsbevordering bij NMT op T 088 44 51 024 of E lucas@maritimetechnology.nl.
Deelnemers [VOL] SMM 2024 (Members Only)
Gerelateerde evenementen
Colombiamar 2025
Colombiamar is een toonaangevende maritieme beurs die om de twee jaar plaatsvindt in Cartagena. De scheepsbouwmarkt in Colombia biedt aanzienlijke kansen. Het land streeft naar modernisering en uitbreiding van scheepsbouwcapaciteiten om aan de toenemende vraag te voldoen.
OTC Houston 2025- IRO pavilion
Neem deel aan het IRO Nederland Paviljoen op de Offshore Technology Conference (OTC) 5-8 mei 2025 in Houston! Als een van 's werelds toonaangevende offshore energiebeurzen die wordt georganiseerd sinds 1969, is OTC de plaats waar 's werelds energieprofessionals samenkomen om kennis uit te wisselen en ideeën en meningen te delen om wetenschappelijke en technische kennis voor Offshore bronnen te bevorderen. De energietransitie is een belangrijk onderdeel van de beurs met een energietransitie paviljoen en een offshore wind lounge centraal op de beursvloer en een substantieel deel van de conferentie onderwerpen.
Nor-Shipping 2025 | VOL
Nor-Shipping staat bekend als een beurs met een sterke focus op innovatie. Bovendien is Noorwegen zeer vooruitstrevend op het gebied van autonoom varen en Blue Economy. NMT organiseert een NL Paviljoen op een uitstekende locatie in hal C op een uitstekende locatie, op een kruising van hoofdgangpaden en tegenover het Noorse Paviljoen.