INMEX Vietnam 2019

Doe zaken met één van de grotere spelers in de wereldwijde scheepsbouw; Vietnam. Van 27 tot en met 29 maart 2019 organiseert Netherlands Maritime Technology (NMT) een Holland Paviljoen op INMEX Vietnam in Ho Chi Minh City.

Organisator

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen van 120 m2 is centraal gelegen, nabij het Singapore paviljoen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor jouw stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan INMEX Vietnam. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering (excl. lunch)
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

120 m2

Kosten

De kosten per m2 voor leden van NMT bedragen €695,- excl. BTW. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen €795,- excl. BTW. Minimale afname 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfkosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw mkb-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

INMEX Vietnam

In 2017 vond deze beurs voor de zesde keer plaats in Ho Chi Minh City, in het Saigon Exhibition & Convention Centre (SECC). Meer dan 300 exposanten namen deel, waarvan 90% internationaal en 10% lokaal, onder andere uit China, Singapore, Maleisië en Nederland. In totaal bezochten 7906 bezoekers uit 28 landen (o.a.Singapore, Taiwan, Thailand, China, Denemarken, Duitsland, Hong Kong, India, Indonesië, Italië, Korea, Maleisië, Noorwegen, Filippijnen en U.K) de beurs, waarvan 85% lokaal en 15% internationaal. De laatste editie werd voornamelijk bezocht door inkopers, scheepseigenaren, scheepsmakelaars, scheepsbouwers, superintendents en bewindslieden.

De Vietnamese markt

Vietnam was in 2017 de nummer 10 van de wereld qua opleveringen. Het land blijft daarmee één van de grotere spelers in de wereldscheepsbouw. Het Vietnamese orderboek is wel wat geslonken. Eind februari 2018 bevatte het orderboek 174 zeeschepen, waarvan ongeveer een derde sleepboten voor Damen betrof. Waar menig concurrerend Aziatisch scheepsbouwland nu zwaar onder vuur ligt, doet Vietnam het vrij aardig. De Vietnamese scheepsbouw heeft namelijk de laatste jaren een omvangrijke herstructurering ondergaan, waardoor de focus meer op speciale schepen met een grotere toegevoegde waarde is komen te liggen.

Onderdeel van de herstructurering was ook het toelaten van grotere invloed van buitenlandse scheepsbouwers, zoals Damen, Vard uit Noorwegen en Piriou uit Frankrijk. Ook de joint venture van van staatsbedrijf SBIC met Hyundai, de Hyundai Vinashin-werf, loopt nog steeds goed. Deze werf heeft nog orders tot in het najaar van 2020. In aantallen zeeschepen in aanbouw is Damen echter absoluut koploper in Vietnam. Damen heeft sinds 2014 een compleet nieuwe werf in Song Cam. Hier worden met name sleepboten en crewboats tot 60 meter lengte gebouwd. Ook heeft Damen de hand in het ontwerp van diverse schepen voor de Vietnamese kustwacht.

De Vietnamese scheepsbouw maakt ook haar intrede in het cruisesegment via een order bij Vard Vung Tau voor een expeditieschip. Een verdere verschuiving van de productie richting dit soort hoogwaardige schepen ligt in de lijn der bedoelingen.

Van de binnenlandse partijen zijn Ha Long shipyard en Pha Rung shipyard (werken beide ook veel met Damen) en Dung Quat Shipbuilding Industry (onderdeel van Petrovietnam) de grootse spelers qua output. Ha Long bouwt de laatste tijd chemicaliëntankers (naast werk voor Damen), terwijl Dung Quat zich richt op nieuwbouw en reparatie van schepen en platforms voor de olie- en gassector. Dung Quat is ook de enige werf in Vietnam die schepen van meer dan 100,000 DWT kan bouwen. De output van de Vietnamese scheepsbouw bestond tot voor kort voor zo’n 70 procent uit bulkcarriers, maar gezien de instorting van de vraag op dat gebied, heeft men met succes de aandacht verlegd naar andere scheepstypen, zoals producttankers, crewboats, patrouilleboten, car carriers en vissersboten. Gezien de spanningen rond de Zuid-Chinese Zee kan ook verwacht worden dat de investeringen in de Vietnamese marinebouw zullen blijven aanhouden, al komen de grootste marineschepen nog steeds uit het buitenland.

Tot slot is de Vietnamese overheid een groot programma gestart om circa 30.000 stalen vissersboten te bouwen tot 2020, ter vervanging van houten boten en deels om de vloot uit te breiden.

Meer informatie & aanmelden

Klik hier om direct aan te melden. Neem voor meer informatie contact op met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij NMT.