Kormarine 2019

Kormarine is Korea’s belangrijkste tweejaarlijkse vakbeurs voor de wereldwijde industrieën rondom Shipbuilding, Marine (Naval & Defence), Offshore en Oil & Gas. Daarnaast biedt de Kormarine Conferentie een uitstekende gelegenheid om ideeën uit te wisselen, te netwerken en geïnspireerd te raken. Van 22 tot en met 25 oktober 2019 organiseert Netherlands Maritime Technology (NMT) een Holland Paviljoen op de beurs die plaatsvindt in Busan, Zuid-Korea. Is jouw bedrijf erbij?

Organisator

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen van 150 m2 is centraal gelegen in hal 4, vlakbij één van de hoofdingangen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor je stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan Kormarine. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, inclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

150 m2

Kosten

De prijs per m2 voor leden van Netherlands Maritime Technology en/of IRO bedraagt € 675,- excl. BTW per deelnemer. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 775,- excl. BTW per deelnemer. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Let op: Deze beursdeelname wordt onder voorbehoud van genoeg aanmeldingen georganiseerd.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

Kormarine

Kormarine is Korea’s belangrijkste tweejaarlijkse vakbeurs voor de wereldwijde industrieën rondom Shipbuilding, Marine (Naval & Defence), Offshore en Oil & Gas. Daarnaast biedt de Kormarine Conferentie een uitstekende gelegenheid om ideeën uit te wisselen, te netwerken en geïnspireerd te raken. De conferentie behandelt een breed scala aan onderwerpen waaronder de veranderingen in de wereldeconomie, energie & milieu, offshore en innovatie in producten en services. In 2017 namen in totaal 892 exposanten deel uit 33 landen. Dertien nationale paviljoens waren present uit China, Finland, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Oostenrijk, Japan, U.K, Zuid-Korea, Singapore, Taiwan, Griekenland en Nederland. De beurs trok in totaal 36.450 bezoekers, waarvan lokaal: 33.928 bezoekers en uit het buitenland: 2.522 bezoekers.

Tijdens de beurs zullen ook onderstaande activiteiten plaatsvinden:

  • Digital Ship’s Maritime CIO Forum
  • Ocean Industry CEO Forum
  • ISMT Symposium
  • KOMERI Seminar Forums
  • KOMEA Forums
  • Buyer Matching Program
  • Opening Ceremony
  • Kormarine Reception
  • Welcome Dinner
  • KORMARINE Technical Seminar

De Zuid-Koreaanse markt

Na een aantal zeer moeilijke jaren klimt de Koreaanse scheepsbouw weer uit het dal. Er is veel veranderd en toch ook weer niet: een aantal werven zijn verdwenen (onder andere STX, Sungdong, SPP en kleinere namen), maar de ‘grote drie’ staan overeind. De succesnummers van de grote werven blijven de écht grote handelsschepen en de Koreaanse overheid zit aan de knoppen.

Er is een wat kleiner en meer gefocust scheepsbouwcluster ontstaan. Het einde van de herstructurering is nog niet in zicht, ondanks de toestroom van veel nieuwe orders. De Koreaanse scheepsbouw mag dan de eerste plek in de wereldranglijst kwijt zijn, de tweede plek hebben ze heel stevig vastgelegd. Dit gebeurt met name door een focus op efficiëntie en het binnenhalen van orders voor LNG tankers, grote olietankers en grote containerschepen. Ook is er hernieuwde aandacht voor de mid-sized schepen bij de werven die daarvoor geschikt zijn, zoals Hyundai Mipo en Dae Sun.

Zeer recent is er een hele grote order geplaatst door Zuid – Korea’s container carrier Hyundai Merchant Marine Co. (HMM) bij de drie grote werven; Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. (DSME), Samsung Heavy Industries Co., en Hyundai Heavy voor 20 mega container schepen.

De Koreaanse overheid stimuleert ook de lokale scheepsbouw met diverse regelingen. Zo is de vervanging van de binnenlandse ferryvloot voortvarend ter hand genomen na de tragedie met de ferry SEWOL in 2014. Ook de bouw van schepen varend op LNG wordt sterk gestimuleerd.

Hoewel de overheid de lokale scheepsbouw en maritieme toelevering dus veel steun geeft momenteel, zijn er opvallend genoeg juist ook veel kansen ontstaan voor buitenlandse ondernemers. Veel van de lokale toeleveranciers hebben de moeilijke jaren niet overleefd en hebben een gat in de markt achtergelaten. Ook bedrijven uit Nederland zijn inmiddels in dit gat gesprongen. Ga jij de sprong ook wagen?

Meer informatie & aanmelden

Klik hier om aan te melden. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij NMT via T 088 44 51 022 of lacet@maritimetechnology.nl.