OTC Asia 2020 in Maleisië

Van 24 t/m 27 maart 2020 vindt de Offshore Technology Conference Asia (OTC Asia) plaats in Kuala Lumpur. Ook dit jaar is Petronas weer de ‘Supporting Partner’. In 2018 namen 218 exposanten deel, waren er landenpaviljoens uit onder meer Australië, Canada, China, Nederland, Korea, Maleisië, Noorwegen en Singapore en bezochten 19.000 bezoekers uit 70 landen de beurs. OTC Asia is dus een uitstekende gelegenheid om ideeën uit te wisselen, te netwerken en geïnspireerd te raken. Netherlands Maritime Technology organiseert aankomende editie wederom een Holland Paviljoen. Is jouw bedrijf erbij?

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

  1. Door de opvallend Nederlandse uitstraling van het Holland Paviljoen weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.
  2. Het Holland Paviljoen van 144 m2 is centraal gelegen, een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor je stand, geen maximale.
  3. Bespaar tijd en moeite en neem heerlijk ontzorgd deel aan OTC Asia. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.
  4. De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.
  5. Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.
  6. NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je de dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Ondersteuning vanuit NMT
  • Gezamenlijke PR
  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbieding via NMT’s vaste transporteur IMPECO voor transportarrangement

Oppervlakte paviljoen

144 m2

Kosten per m2 (excl. btw)

  • Leden NMT en/of IRO: € 995,-
  • Niet-leden: € 1095,-
  • Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf.
  • Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.
  • Er is plek voor 10 tot 12 deelnemers.

Let op: Deze beursdeelname wordt onder voorbehoud van genoeg aanmeldingen georganiseerd.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

De Maleisische scheepsbouw- en scheepsreparatiemarkt

Maleisië telt ongeveer 100 scheeps- en reparatiewerven. In 2018 werden er 74 zeeschepen opgeleverd, waarvan het grootste gedeelte sleepboten betrof (bron: IHS Fairplay). De jaaromzet van deze sector, inclusief offshore, was circa € 1,3 miljard (RM 6,1 miljard) in 2017.

Ongeveer twee derde van de werven is gevestigd in de KL-regio (Port Klang) en in Sarawak (Miri & Sibu). De meeste scheepswerven bouwen minder complexe, kleine tot middelgrote schepen zoals ferry’s, sleep- en duwboten, vissersschepen, patrouilleschepen, short sea schepen en offshore supply schepen. In Miri worden onder andere offshore supply schepen, sleepboten en rivierferry’s gebouwd. De Maleisische scheepsbouw sector is vooral afhankelijk van overheidsopdrachten en opdrachten vanuit de olie- en gasindustrie. Daarnaast zijn er enkele grote spelers in Maleisië die schepen of olieplatforms kunnen bouwen, zoals Malaysia Marine and Heavy Engineering (MMHE), Boustead Naval Shipyard (BHIC), Sabah Shipyard, Sapura Energy, Nam Cheong Dockyard en Muhibbah Marine Engineering.

Actualiteiten uit Maleisië:

  • Technip FMC heeft onlangs in een consortium met MMHE (Malaysia Marine and Heavy Engineering Sdn Bhd), een langjarige offshore-overeenkomst getekend met Saudi Aramco. Deze overeenkomst, die 6 jaar geldig is, omvat engineering, inkoop, fabricage, transport en installatie van offshore-faciliteiten voor de ontwikkeling van Saoedi-Aramco’s offshore-projecten. MMHE doet ook de service van de Allseas schepen.
  • Sapura Energy heeft recent nieuwe contracten getekend en contracten verlengd in Angola en Maleisië met een gezamenlijke waarde van ongeveer RM 760 miljoen ($ 184,8 miljoen). De contracten werden toegekend aan de 100% dochtermaatschappijen van Sapura voor boor-, engineering- en constructiediensten.
  • In Angola heeft Sapura Energy Angola LDA een contract gekregen voor de levering van een semi-submersible tender assisted drilling rig, Sapura Jaya, en boorservices voor Cabinda Gulf Oil Company, een dochteronderneming van Chevron.
  • Nam Chong Dockyard bouwt MSV/PSV/Supply vessels voor Bumi Armada Nav.

Meer informatie & aanmelden

Klik hier om aan te melden. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij NMT via T 088 44 51 022 of lacet@maritimetechnology.nl.