SMM 2020 (Members Only)

Van 8 t/m 11 september 2020 vindt de beurs SMM in Hamburg plaats. Netherlands Maritime Technology (NMT) organiseert op deze beurs een Holland Paviljoen. Het is nu mogelijk om jouw stand in het Holland Paviljoen te reserveren!

Organisator

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen van 950 m2 is gelegen in hal B7. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor je stand van 12 m2, maar geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan SMM. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi en een lekkere lunch.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, inclusief lunch
  • Holland Networking Reception
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

950 m2

Kosten

De kosten per m2 voor leden van NMT bedragen €695,- excl. BTW. De minimale afname is 12 m2 per bedrijf. Prijzen zijn exclusief media package (€ 600,-) en reis- en verblijfskosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw mkb-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

SMM

SMM behoeft eigenlijk geen uitleg. Deze beurs is de meest toonaangevende maritieme vakbeurs wereldwijd en dus ideaal voor het presenteren van je maritieme innovaties en technologie. De vorige editie trok meer dan 2.200 exposanten en ruim 50.000 bezoekers.

De Duitse markt

De Duitse scheepsbouwsector is al sinds jaren één van de meest succesvolle ter wereld. Duitsland bouwt voornamelijk grote zeegaande cruiseschepen, jachten en marineschepen. Daarnaast is het land actief in het segment van luxe riviercruiseschepen. De orderboeken ten tijde van het vierde kwartaal van 2018 laten zien dat Duitsland de nummer 5 is van de wereld als er gekeken wordt naar het aantal Compensated Gross Tonnage (CGT) van de zeegaande schepen. China staat op nummer 1 gevolgd door Zuid-Korea, Japan en Italië. Ongeveer een kwart van het Europese orderboek in CGT valt toe te rekenen aan Duitsland.

De drie grootse scheepswerven in Duitsland zijn die van Meyer Group in Papenburg, MV Werften in Wismar en FSG in Flensburger. Op het moment van schrijven heeft Meyer Werft in Papenburg zeker 13 orders voor cruiseschepen en staat het bedrijf op nummer 6 van grootste scheepswerven als er gekeken wordt naar het aantal CGT in de orderboeken. Ter indicatie, het Zuid Koreaanse Daewoo (DSME) staat op nummer 1 en is ongeveer 3 keer zo groot. Voornamelijk de werven die zich toeleggen op grote cruiseschepen hebben orders lopen tot aan 2023. Meyer Group maakt naast de grote ook weer wat kleinere cruiseschepen. FSG, in handen van de Noorse aandeelhouder Siem Industries, heeft een aantal hoogwaardige ferry orders bemachtigd.

De jachtbouw in Duitsland richt zich in hoofdzaak op de allergrootste jachten en hebben het de laatste tijd goed gedaan qua nieuwe orders. Onder andere Lürssen, Nobiskrug en Abeking & Rasmussen doen het goed. Lürssen heeft inmiddels negen locaties in Duitsland, waar behalve nieuwbouw van jachten ook refits van jachten plaatsvinden alsmede nieuwbouw van marineschepen en reparatie van zeeschepen. Ook Abeking & Rasmussen is naast de bouw van jachten gespecialiseerd in marineschepen (zoals mijnenvegers), cruiseschepen en refits. Recent opende Abeking & Rasmussen nog een nieuwe bouwhal van 125m lang. Naast bovengenoemde werven zijn er nog twee partijen die zeer grote en opvallende jachten opleveren: Lloyd Werft uit Bremerhaven en Peters Werft uit Wewelsfleth.

De ‘Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau’ (VDMA) laat in een recent rapport weten dat de maritieme toeleverancier industrie voor de scheepsbouw en de offshore industrie in Duitsland werkgelegenheid biedt voor 63500 werknemers verdeeld over circa 400 bedrijven. De omzet van de maritieme toeleverancier industrie daalde vanaf 2015 drie jaar op rij. Uit de prognose over 2018 blijkt de omzet ongeveer gelijk gebleven ten opzichte van 2017. De jaarlijkse omzet is rond de 10 miljard euro en het export deel daarvan ligt rond de 75 procent.

Aanmelden

Let op: Deelnemen aan het Holland Paviljoen op SMM 2020 is alleen mogelijk voor leden van NMT.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met Trade Promotion Manager Joëlla Lucas via T 088 44 51 024 of E lucas@maritimetechnology.nl.