De toren van Pisa en Stadskanaal
Wat heeft de Toren van Pisa met Stadskanaal te maken? Veel! In de Toren zijn staalkabels aangebracht om de toren in de scheve positie te houden. Dankzij de eindverbinding van de staalkabel (in jargon: de socket) die De Haan Special Equipment uit Stadskanaal heeft geleverd, kunnen toeristen blijven genieten van de historisch scheve toren.
De Haan Special Equipment is een wereldspeler. Zo werden hijsblokken van De Haan SE gebruikt om het bij Italië gekapseisde cruiseschip de Costa Concordia weer recht te zetten.
Ook worden hun hijsblokken gebruikt om de tunneldelen van de grootste onderwatertunnel voor auto’s en treinen te laten zakken. Het gaat om de achttien kilometer lange Fehmarnbeltverbinding. De tunneldelen zijn maar liefst 200 meter lang en 45 meter breed. De Haan leverde voor dit project 32 immens grote hijsblokken.
Een korte kennismaking met dit mooie bedrijf uit Stadskanaal.
RTV Noord maakte eerder een video bij De Haan. Deze video geeft een mooi inzicht in het bedrijf uit Stadskanaal.