Pexels Samson Bush 2678418

Handelsmissie Cruise industrie Miami 2024

Handelsmissie 8 - 12 april 2024

Deze handelsmissie is interessant voor bedrijven die vooroplopen in verduurzaming van de maakindustrie. De cruise-industrie is volop in de transitie om de komende jaren klimaatneutraal te bouwen en te varen, daarom zijn de cruisemaatschappijen specifiek opzoek naar organisaties met sustainable oplossingen. Kan jouw bedrijf daaraan bijdragen? Dan is dit een uitgelezen kans om direct impact te maken. Meld je aan

Kosten en voorwaarden deelname
  • €1.500, excl. BTW.
  • Prijs is is exclusief reis- en verblijfskosten. 
  • Wij adviseren 1 persoon per bedrijf.
  • Je krijgt per bedrijf 3 minuten de tijd om je product te pitchen. 
  • Aanmelden mogelijk t/m 8 maart of tot het maximale aantal deelnemers is bereikt.  
  • Bij onvoldoende deelnemers (minimaal 8) kunnen wij de handelsmissie tot uiterlijk 3 weken van tevoren  annuleren.
Deelname is inclusief 
  • Volledig verzorgd programma met afspraken op hoog niveau
  • Vervoer ter plaatste
  • Profielenboekje met bedrijfsprofiel
Programma 

We organiseren deze handelsmissie in samenwerking met het Nederlandse Consulaat-Generaal in Miami. Het programma staat nog niet vast, maar gebaseerd op eerdere edities verwachten bezoeken te brengen aan partijen zoals:

  • Carnival Corp.
  • Disney Cruise Line
  • Royal Caribbean Group en dochtermaatschappijen: Royal Caribbean International, Celebrity Cruises en Silver Seas Cruises
  • Holland America Group (Princess, Seabourn & Holland America Line)
  • Norwegian Cruise Line Holdings en dochtermaatschappijen: Norwegian Cruise line, Regent Seven Seas Cruises en Oceania Cruises
  • Virgin Voyages.
Subsidie voor mkb’ers

Mogelijk komt jouw bedrijf in aanmerking voor de SIB Subsidie Collectieve Activiteit. De subsidie bedraagt 50% van de kosten, tot een maximum van € 2.500,-.Klik hier voor meer informatie.

Marktinformatie

Momenteel zijn de (meeste) coronabeperkingen over de hele wereld opgeheven. De boekingsaantallen voor cruises lagen voor 2023 op een hoog niveau, zelfs vergeleken met 2019. Hoewel de boekingen voor 2023 niet veel door de inflatie lijken te zijn beïnvloed, blijft de markt zeer volatiel. De toekomstige ontwikkeling van de passagiersaantallen door verschillende aspecten zijn moeilijk te voorspellen.

Tijdens de volledige stop van de cruise-industrie als gevolg van COVID-19 verloren de exploitanten meer dan 50 miljard USD en maakte de meeste exploitanten in 2023 nog steeds (bijna) geen winst. Een toenemend aantal schepen is daarom in 2023 naar de sloop gebracht om de kosten te drukken. Drie jaar van gebrek aan vraag naar cruises, samen met het buitengewone inkomensverlies voor de exploitanten, heeft ook zijn effect op werven. De overcapaciteit in de bouw van cruiseschepen zal de werven dit decennium op de proef stellen.

De opleving van passagiersaantallen zorgt voor enig optimisme voor de toekomst. Tegelijkertijd zijn er veel inkomsten nodig om te herstellen van de verliezen van de afgelopen jaren en om weer in staat te zijn te investeren in de transformatie naar een klimaat neutrale cruise-industrie. Mensen zijn nog steeds op zoek naar ervaringen, maar zullen ook steeds gevoeliger worden voor duurzaam reizen. Cruise-exploitanten reageren op deze trend door een bredere differentiatie in hun producten. Duurzaamheid maakt deel uit van de hele cruise-ervaring en wordt, afhankelijk van de cruisebestemming, centraal gesteld in deze ervaring.

Hoewel het aantal boekingen groot is, maakt het effect van de geopolitieke situatie en de hoge inflatie het plannen van de toekomst voor de bouw van cruiseschepen zeer uitdagend. Aan de andere kant moet de transitie naar een volledig duurzame cruise-industrie worden ondersteund door de ontwikkeling van toekomstbestendige schepen. Deze transformatie staat nog steeds hoog op de agenda van de cruise-exploitanten, maar er moet ook in de bestaande vloot worden geïnvesteerd om te kunnen voldoen aan de gestelde duurzaamheidsdoelstellingen.

Het korte termijn gebrek aan vraag naar nieuwbouw van cruiseschepen zal zich naar verwachting in de jaren 2030 herstellen, als de voorspelde groei van het aantal passagiers werkelijkheid wordt. Refits en vervangingen van ouder tonnage om de duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken zullen de vraag versterken.

Overtuigd? Meld je dan aan