Vallianz en Royal IHC werken samen om een uniek service-operatievaartuig te ontwikkelen voor ondersteuning van offshore windmolenparken

Vallianz Holdings Limited (“Vallianz” of de “Vennootschap”, en samen met haar dochterondernemingen, de “Groep”) is een memorandum van overeenstemming (“MVO”) aangegaan met Royal IHC, om samen te werken aan het ontwerp en de bouw van een volgende generatie Service Operatie Vaartuig (“SOV”) ter ondersteuning van de exploitatie en het onderhoud van offshore windparken.

Meer informatie

Ontworpen door Royal IHC, om te voldoen aan de veranderende behoeften van offshore windparken, biedt de batterij hybrihet SOV geavanceerde niveaus van integratie en autonomie met een hoge operationele effici ntie, waardoor het schip het eerste in zijn soort in de industrie zal zijn. De nieuwste technologie maakt hoge niveaus van veiligheid, betrouwbaarheid en werkbaarheid mogelijk tegen lage kosten met verminderde emissies tijdens het gebruik. Het SOV is ook ontworpen om klaar te zijn voor echte emissievrije operaties door gebruik te maken van een offshore-laadsysteem met volledige batterij en alternatieve brandstoffen voor voortstuwing, zonder in te boeten aan operationele functionaliteit en toch duurzamere prestaties mogelijk te maken.

Om effectieve operaties te garanderen, zal het SOV een volledig ge ntegreerd servicepakket hebben dat een dynamisch positioneringssysteem, een beweging gecompenseerde gangway en kraan, een lifttoren en een dochtervaartuig met een traploze aanlegsteiger omvat. Er zal voldoende ruimte beschikbaar zijn voor opslag, werkplaatsen, kantoorruimtes voor operaties en ontspanningsruimtes voor passagiers.

Op grond van de MVO wordt het SOV gebouwd bij PT. United Sindo Perkasa (“Vallianz PT USP”), de volledige dochteronderneming van de Groep die een scheepswerf exploiteert in Batam, Indonesi . Na voltooiing zal de Groep verantwoordelijk zijn voor het beheer van de activiteiten van het SOV ter ondersteuning van offshore windparken.

Om de bouw en toekomstige operaties van het SOV te vergemakkelijken, heeft de Groep ook een memorandum van overeenstemming getekend met Bernhard Schulte Shipmanagement (Deutschland) GmbH & Co. KG (“BSM Deutschland”), die scheepsbeheerdiensten voor het SOV zal leveren. BSM Deutschland biedt wereldwijd een volledig scala aan scheepsmanagementdiensten en exploiteert verschillende categorie n schepen voor offshore windparken.

Als onderdeel van deze samenwerking zal BSM Deutschland scheepsbeheerdiensten uitvoeren tijdens de exploitatie van SOV, waaronder onder meer scheepsactiviteiten, vlootbeheer en bemanning. Daarnaast zal BSM Deutschland relevante input voor het scheepsmanagement leveren voor het ontwerp van het SOV om de activiteiten van het schip voor offshore windparken te verbeteren.

Zegt mevrouw Elisa Woodward, hoofd engineering, nieuwbouw en technologie van Vallianz, “We zijn verheugd om samen te werken met Royal IHC, een wereldberoemd maritiem technologiebedrijf, om een SOV te ontwikkelen en te lanceren die de eerste in zijn soort zal zijn in de offshore windparkindustrie.

Dit project zal als springplank dienen voor Vallianz om onze maritieme technologie en capaciteiten verder te ontwikkelen, en ons profiel in de offshore windparkindustrie te versterken. Tegelijkertijd stelt het Vallianz PT USP in staat om verder door te dringen in de Azi -Pacific scheepsbouwmarkt, waar we vorig jaar onze intrede in Taiwan hebben gemarkeerd met de toekenning van nieuwbouwcontracten”

In 2021 verwierf de Groep contracten voor het ontwerpen en bouwen van drie onderzoek vaartuigen voor het Fisheries Research Institute of Taiwan en een sleepboot voor TIPC Marine Corporation Ltd, een staatsbedrijf in Taiwan.

“De zeer autonome en effici nte SOV zal geavanceerde technologie n laten zien en aansluiten bij de groeiende trend op het gebied van duurzaamheid en decarbonisatie in de wereldwijde maritieme industrie. Het SOV-project onderstreept inderdaad ook onze inspanningen om de strategische koers van Vallianz te sturen in de richting van het versnellen van de digitalisering en acceptatie van mariene technologie n; het bouwen van schepen die de CO2-uitstoot actief verminderen; en ons bedrijf uit te breiden naar de sector van de hernieuwbare energie”, voegt mevrouw Woodward eraan toe.

Zegt de heer Kees van der Snel, chief operating officer van Royal IHC, “We zijn erg verheugd om de strategische stap van Vallianz naar de sector van hernieuwbare energie te ondersteunen. Dit sluit volledig aan bij de missie van Royal IHC om een leidende rol te spelen in het effici nter en duurzamer maken van de maritieme industrie. Het SOV-project is hier een uitstekend voorbeeld van vanwege het zeer geavanceerde ge ntegreerde ontwerp en de innovatieve oplossingen voor emissievrije bedrijfsvoering die vanaf vandaag kunnen worden ge mplementeerd.”

Het partnerschap van Vallianz met Royal IHC zal naar verwachting geen materi le impact hebben op de netto materi le activa of winst per aandeel van de Groep voor het lopende boekjaar, eindigend op 31 maart 2022.