Voorjaar 2020: Kansen te over in Azië

Het voorjaar van 2020 is voor de groeiende maritieme sector in Azië een drukke tijd. Netherlands Maritime Technology heeft in maart Holland Paviljoens gepland in Japan, Singapore en Maleisië. We kunnen jouw expertise goed gebruiken om de Nederlandse maritieme maakindustrie te vertegenwoordigen. Wees er snel bij, want het Holland Paviljoen op OTC Asia Kuala Lumpur in Maleisië is al vol.

Meer informatie

11-13 maart: Sea Japan Tokio 2020
Japan behoort tot de top drie grootste scheepsbouwlanden ter wereld, waar voornamelijk bulkcarriers, tankers en containerschepen worden gebouwd. De scheepsbouwindustrie is bestempeld als strategische sector, veel orders worden in eigen land uitgezet. Maar naast de focus op conventionele ladingschepen krijgen Japanse scheepswerven ook steeds meer de focus op innovatie en hoger technologische schepen. Daarnaast is er een sterke focus op offshore en wind en de olie en gas industrie. Uiteraard bieden deze nieuwe ontwikkelingen kansen voor Nederlandse bedrijven, die vaak veel expertise hebben op het gebied van innovatie en complexe scheepstypen.

18-20 maart: APM Singapore 2020
Ondanks de tegenwind de afgelopen tijd in met name de offshore-sector, blijft de Singaporese maritieme industrie een grote en krachtige sector. De stadstaat kent een bloeiend maritiem cluster met alle bijbehorende dienstverleners. De Singaporese overheid onderkent het economische belang van de sector. De overheid heeft allerlei initiatieven en regelingen lopen om een hervatting van de groei te promoten. Bovendien is Singapore één van de wereldwijde hubs van de scheepvaart geworden, van waaruit het management over enorme vloten wordt gevoerd. Singapore speelt dan ook een centrale rol in de maritieme sector.

24-27 maart: OTC Asia Kuala Lumpur 2020 (Vol)
De meeste scheepswerven bouwen minder complexe, kleine tot middelgrote schepen zoals ferry’s, sleep- en duwboten, vissersschepen, patrouilleschepen, short sea schepen en offshore supply schepen. De Maleisische scheepsbouw sector is vooral afhankelijk van overheidsopdrachten en opdrachten vanuit de olie- en gasindustrie. Daarnaast zijn er enkele grote spelers in Maleisië die schepen of olieplatforms kunnen bouwen, zoals Malaysia Marine and Heavy Engineering (MMHE), Boustead Naval Shipyard (BHIC), Sabah Shipyard, Sapura Energy, Nam Cheong Dockyard en Muhibbah Marine Engineering.

Interesse? Marjan hoort het graag van je en kijkt graag met je mee welke beurs het beste bij jouw doelen past.

Meer informatie & aanmelden