De Shipathon is voor bedrijven de ultieme kans om in contact te komen met gepassioneerde professionals

Inge van Staalduinen, werkzaam bij Royal IHC als Life Cycle Egineer, heeft meegedaan aan de Shipathon in 2018. Ze verteld waarom zij het zo tof vond om mee te doen en waarom je als bedrijf deel uit moet maken van dit evenement.

Hoe kwam je erbij om mee te doen met de Shipathon?
Via Linkedin zag ik de Shipathon voorbij komen; 18 uur en 52 minuten (een nautical mile) gezamenlijk werken aan één opdracht met professionals uit de maritieme markt. Wie wil dat nu niet?

Wat vond je van de Shipathon, wat zijn je ervaringen?
Ik heb de Shipathon ervaren als een uitzonderlijk, vernieuwend en goed georganiseerd evenement. De gehele setting en de inrichting van het evenement zorgen voor direct contact met maritieme collega’s, maar ook voor een bijzondere sfeer waarbij ieder individu hetzelfde doel voor ogen heeft. Namelijk; een zo goed mogelijk resultaat binnen een korte tijd op papier zetten.

Zou je bedrijven aanbevelen om te sponseren, waarom?
Voor bedrijven is het een ultieme kans om in contact te komen met gepassioneerde professionals die affiniteit hebben met de sector. Daarnaast hebben bedrijven de mogelijkheid om een case aan te leveren welke tijdens de Shipathon uitgewerkt zal worden. Het desbetreffende bedrijf kan deze uitkomsten gebruiken als start punt voor verder onderzoek, welke voor verbreding of wellicht andere inzichten kan zorgen.

“Voor bedrijven is het een ultieme kans om in contact te komen met gepassioneerde professionals die affiniteit hebben met de sector.”

Zou je jongeren aanbevelen om mee te doen, waarom?
De Shipathon is een evenement waarbij iedereen uitgedaagd zal worden, of het nu inhoudelijk is of vanwege de weinige tot geen uren slaap. Hou je van ‘out of the box’ denken, grenzen te verleggen en nieuwe mensen te ontmoeten, dan is dit zeker iets voor jou!

Heeft de Shipathon invloed gehad op je huidige baan?
Persoonlijk heeft de Shipathon geen invloed gehad op mijn huidige baan. Desondanks dragen evenementen zoals de Shipathon bij aan persoonlijke groei welke zowel in het bedrijfsleven als in het dagelijks leven waardevol zijn.