Help mee: Kunnen bout- en lasverbindingen vervangen worden door lijmverbindingen?

13 april 2021

Heeft jouw bedrijf al ervaring met lijmen bij het bouwen van schepen? Neem dan deel aan de enquête van het INTERREG 2Seas project ‘Qualify’. Gebruik maken van composieten in de scheepsbouw en scheepvaart geeft vele voordelen. Denk hierbij aan minder onderhoud en een verhoogde stabiliteit van schepen. Door de geldende regelgeving is het tot nu toe lastig om composieten te bevestigen aan schepen. Het project ‘Qualify’ onderzoekt daarom de mogelijkheden van lijmverbindingen in plaats van gebruik maken van bouten en lassen.

Doelen

De projectdoelstellingen zijn om de certificering van hybride verbindingen voor toepassingen van primaire constructies mogelijk te maken (2022), het gebruik van zelfklevende hybride constructies in de scheepsbouw (2022 - 2025), evenals de geleidelijke vervanging van metalen onderdelen door hybride constructies in andere sectoren, zoals windturbines (2022 - 2030).

Jouw hulp nodig, vul de enquête in

In het kader van het QUALIFY-project ontwikkelden Sirris en DAMEN in samenwerking met M2i een enquête om het marktpotentieel voor de toepassing van hybride lijmverbindingen in kaart te brengen. Maak je nog geen gebruik van lijmverbindingen, maar overweeg je het wel? Of gebruik je het al wel? Klik dan hier om de enquête met 10 meerkeuzevragen te beantwoorden. Dit kan tot 30 april. https://youtu.be/GpmHvbPZ1zE