NB250119 Logic Vision Afbeelding

Logic Vision op Off Shore Energy, iedereen heeft een andere reden

16 januari 2025

Er zijn ieder jaar een hoop nationale en internationale beurzen op het gebied van de maritieme maakindustrie en de off shore industrie. Op veel van die beurzen komen deze twee werelden ook samen. Zo ook op Off Shore Energy, waarvan de laatste editie afgelopen najaar weer plaats vond in de RAI in Amsterdam.

We spraken daar Frederik Hessels. Hij is salesmanager bij Logic Vision. Logic Vision is een implementatiepartner van het ERP systeem Microsoft Dynamics 365 Business Central. In de RAI stonden zij voor het eerst op een NL-Paviljoen. "Microsoft nam rond de eeuwwisseling het Deense Navision over en nu heet het product Business Central. Toen Logic Vision partner werd van Microsoft in die zelfde periode is gekozen om op de maritieme industrie te focussen. Via de bunkering is daar de Energy Branche bijgekomen. Logic Vision is nu actief in heel Europa.”

Marktverkenning
Een paar maanden voor Off Shore Energy verscheen een interview met Logic Vision waarin zij aangaven dat ‘de ontwikkelingen van de afgelopen tijd ervoor zorgen dat het heel mooi is om op deze beurs aanwezig te zijn’. Wat werd daarmee bedoeld?

Frederik: “We zijn op zoek naar nieuw marktpotentieel. Wij verwachten dat de oplossingen die we hebben, ook in te zetten zijn in andere markten, zoals bedrijven die service verlenen op zee. Hierbij denken we dan aan boorplatformen en windmolenparken. Deze beurs gebruiken we nu om de markt te verkennen.”
Logic Vision heeft de dagen in Amsterdam veel met mensen en bedrijven gesproken. “Zij zijn de potentiële gebruikers’’, aldus Frederik. “Zij kunnen inschatten of onze oplossing inderdaad werkt op de manier die wij denken, of het handig kan zijn voor hun soort bedrijven en zo niet, wat er dan aangepast zou moeten worden. Dat zorgt ervoor dat wij intern budget kunnen reserveren om onze producten verder te ontwikkelen.”

Effectieve gesprekken
Hoe werken deze gesprekken tot nu toe? Frederik: “Wat ik tot nu toe gehoord heb, is heel nuttig. Vanuit ons oogpunt lijken de bedrijven die dienstverlenende zaken doen op zee best wel op wat sleepbootbedrijven doen. In die sector zijn we al actief. Wat ze in de praktijk doen is natuurlijk heel anders, maar de software die ze nodig hebben en gebruiken lijkt voor een groot deel overeen te komen.”
Dit zorgt ervoor dat hij met verschillende bedrijven vervolgafspraken heeft gemaakt. “Niet om een traject te starten”, verduidelijkt de salesmanager. “Maar om op te halen wat deze bedrijven nodig hebben aan functionaliteit in hun ERP systeem. Dit zodat wij onze oplossingen hierop aan kunnen passen en de markt kunnen gaan bedienen.”

Waar veel bedrijven de beurs gebruiken om al bestaande relaties te onderhouden of nieuwe klanten te werven, heeft Logic Vision dus voor een andere benadering gekozen. Wil je weten wat het NL-Paviljoen voor jou voor toegevoegde waarde kan hebben in het nieuwe jaar? Neem dan contact op met onze Tradeafdeling.