Seaasia

SEA Asia 2025

Beurs 8 - 10 april 2025

SEA Asia is al jaren een vaste waarde op de internationale maritieme beurskalender. NMT organiseert een NL Paviljoen. Je kunt deelnemen met een eigen stand of als een van de bedrijven in de MKB-lounge. Ga jij met ons mee? Meld je aan

Kosten stand per m2
  • NMT-leden: € 750 ,- excl. BTW.
  • Niet-leden, € 850,- excl. BTW.
  • Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
  • Minimale afname van 12,5 m2 per bedrijf.
Kosten MKB-lounge 
  • NMT-leden: € 3.500,- excl. BTW.
  • Niet-leden, € 4.000,- excl. BTW.
  • Maximaal 2 personen per bedrijf.
  • Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
Deelname is inclusief (afhankelijk van soort deelname):
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
  • NL-netwerkreceptie
  • Gezamenlijke PR
  • Exhibitor listing in de catalogus
  • WiFi beschikbaar in het NL Paviljoen
  • Ondersteuning en begeleiding vanuit NMT
Met eigen stand:
  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Aanbod NMT reis- en transportarrangement
Via MKB-lounge:
  • Gezamenlijke stand, inclusief aankleding
  • Logo vermelding in lounge + kleine desk
Over de beurs

Singapore is één van de wereldwijde knooppunten voor spelers binnen de maritieme industrie, en een toegangspoort tot de rest van Azië. Tijdens de laatste editie in 2023 waren er meer dan 18.000 bezoekers, ruim 400 standhouders uit 90 deelnemende landen en 12 landenpaviljoens.  

Marktinformatie

In Singapore worden reparaties en conversies uitgevoerd aan onder andere olie- en gasplatformen, jack-up rigs en FPSOs. Daarnaast worden er een groot aantal schepen gerepareerd en onderhouden, zoals tankers en LNG-carriers. Andere landen waar ook kansen liggen zoals India, Indonesië, Vietnam liggen relatief dichtbij.

Het leeuwendeel van alle scheepsbouw in Azië vindt plaats in het oosten. In termen van Compensated Gross Tonnage (CGT) is China verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van de wereldwijde orderintake en opleveringen in 2023 van commerciële zeeschepen. Na China volgt Zuid-Korea en daarna Japan. Wereldwijd gezien beslaan containerschepen het grootste aandeel in de orderboeken in termen van CGT, gevolgd door gastankers, bulkschepen, olie- en chemicaliëntankers, passagiersschepen en ferry’s en de categorie ‘andere niet vrachtschepen’.

Ook op het gebied van reparatie en onderhoud staat Azië bovenaan de ranglijst. China staat met stip op nummer 1 wat dat betreft. Ongeveer 40% van de gerapporteerde reparatie-evenementen vanaf in 2021 en 2022 zijn toe te schrijven aan in China gelegen werven volgens Clarksons Research. Gevolgd door Turkije (10%), VAE (4%) en Singapore (3%).

Kortom: er vindt veel scheepsbouw en scheepsreparatie plaats in Azië.

Overtuigd? Meld je dan aan

Gerelateerde evenementen