International Workboat Show New Orleans
Na het succes van vorig jaar staan we in 2025 met een grotere stand aan het hoofdgangpad. Mis deze unieke kans niet om je netwerk uit te breiden en zaken te doen op deze gerenommeerde Amerikaanse maritieme vakbeurs. Meld je aan
Organisator
Joëlla Lucas
Teamleider Trade, Events & Trainingen
+31(0)884451024
lucas@maritimetechnology.nl
Kosten per bedrijf (excl BTW)
- NMT-IRO-leden: € 5.950,-.
- Niet-leden, € 6.450,-.
- Co-exhibitor listing: € 295,-.
- Minimaal 10 en maximaal 12 bedrijven.
- Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
- Maximaal 2 deelnemers per bedrijf.
Deelname is inclusief
- Wandpaneel van 1meter x 2,5 meter hoog
- Inclusief graphic (tegen meerprijs kun je een tv scherm huren)
- Afsluitbare desk + stoel
- 2 exposantenpassen
- Catering + Lunch
- Matchmaking activiteiten
- Netwerkreceptie op de beursvloer
- Gezamenlijke promotie van Nederlandse maritieme maakindustrie
- Ondersteuning vanuit NMT
Over de beurs
De International WorkBoat Show is een jaarlijkse beurs en conferentie die zich richt op commerciële schepen. In 2024 stonden meer dan 800 exposanten op de beurs en kwamen er meer dan 12.000 bezoekers. Meer informatie: https://www.workboatshow.com/
Het NL Paviljoen is niet alleen groter dan vorig jaar, maar ligt ook direct aan het hoofdgangpad in de International Business Hub, naast de landenpaviljoens van Canada en Australië.
Samen met het Nederlandse consulaat organiseren we ook deze editie weer een Netwerkreceptie op de beursvloer en een matchmaking-event met de andere landenpaviljoens.
Marktinformatie
De scheepsbouwindustrie in de Verenigde Staten omvat diverse sectoren, waaronder de bouw en onderhoud van commerciële zeeschepen, marineschepen, luxe superjachten en binnenvaartschepen. Uiteraard vallen schepen voor de offshore-industrie, zowel voor de olie- en gasindustrie als de opkomende offshore windindustrie onder de noemer van commerciële zeeschepen.
De huidige staat van de scheepsbouwindustrie in de Verenigde Staten wordt gekenmerkt door aanzienlijke uitdagingen, waaronder hoge kosten, inefficiëntie en een achterstand op internationale concurrenten. Het bouwen van schepen is aanzienlijk duurder in de VS. Bijvoorbeeld, het bouwen van schepen (zoals CTVs, WTIVs en SOVs) voor de offshore-industrie in de VS kan tot wel twee keer zo duur zijn als in Europa en Azië. Omdat de scheepsbouwindustrie in de VS niet erg competitief is liggen er enorm veel kansen voor bedrijven uit grote scheepsbouwlanden. Zeker voor Europese bedrijven die kwalitatief betere producten leveren vergeleken met Aziatische landen. Europa heeft nog een groot en hecht netwerk van toeleveranciers en ontwerpbureaus, zeker ten opzichte van de VS.
Ondanks de problemen in de scheepsbouwindustrie in de VS blijft de industrie actief dankzij de Jones Act, die vereist dat schepen die tussen Amerikaanse havens varen, in de VS worden gebouwd. De totale inkomsten voor de Amerikaanse scheepsbouw- en reparatie-industrie worden in 2019 geschat op 27,9 miljard dollar, vergeleken met 26,9 miljard dollar in 2018.
De commerciële vloot van zeegaande schepen is oud en er is behoefte aan vervanging. Bovendien richten scheepswerven in de VS zich nu ook steeds meer op opkomende markten zoals offshore wind, waarvoor nieuwe typen schepen nodig zijn.
Overtuigd? Meld je dan aan
Deelnemers International Workboat Show New Orleans
Gerelateerde evenementen
Colombiamar 2025 [VOL]
Colombiamar is een toonaangevende maritieme beurs die om de twee jaar plaatsvindt in Cartagena. De scheepsbouwmarkt in Colombia biedt aanzienlijke kansen. Het land streeft naar modernisering en uitbreiding van scheepsbouwcapaciteiten om aan de toenemende vraag te voldoen.
OTC Houston 2025- IRO pavilion [VOL]
Neem deel aan het IRO Nederland Paviljoen op de Offshore Technology Conference (OTC) 5-8 mei 2025 in Houston! Als een van 's werelds toonaangevende offshore energiebeurzen die wordt georganiseerd sinds 1969, is OTC de plaats waar 's werelds energieprofessionals samenkomen om kennis uit te wisselen en ideeën en meningen te delen om wetenschappelijke en technische kennis voor Offshore bronnen te bevorderen. De energietransitie is een belangrijk onderdeel van de beurs met een energietransitie paviljoen en een offshore wind lounge centraal op de beursvloer en een substantieel deel van de conferentie onderwerpen.
Nor-Shipping 2025 | VOL
Nor-Shipping staat bekend als een beurs met een sterke focus op innovatie. Bovendien is Noorwegen zeer vooruitstrevend op het gebied van autonoom varen en Blue Economy. NMT organiseert een NL Paviljoen op een uitstekende locatie in hal C op een uitstekende locatie, op een kruising van hoofdgangpaden en tegenover het Noorse Paviljoen.