Pexels Naren Yogarajah 2550806 15103965

Nor-Shipping 2025

Beurs 3 - 6 juni 2025

Nor-Shipping staat bekend als een beurs met een sterke focus op innovatie. Bovendien is Noorwegen zeer vooruitstrevend op het gebied van autonoom varen en Blue Economy. NMT organiseert een NL Paviljoen op een uitstekende locatie in hal C op een uitstekende locatie, op een kruising van hoofdgangpaden en tegenover het Noorse Paviljoen. Meld je aan

Joëlla Lucas

Organisator

Joëlla Lucas Teamleider Trade, Events & Trainingen +31(0)884451024

Kosten per bedrijf

  • NMT-leden: € 925,- excl. BTW.
  • Niet-leden, € 1025,- excl. BTW.
  • Minimale afname is 12m2
  • Totale oppervlakte NL paviljoen: 241m2
  • Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
Deelname is inclusief
  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam.
  • Standinventaris, elektra en verlichting.
  • Centrale lounge met catering.
  • Netwerkreceptie.
  • Aanbod transportarrangement.
  • Gezamenlijke PR.
  • Ondersteuning vanuit NMT.
Over Nor-Shipping

Nor-Shipping staat bekend als een beurs met een sterke focus op innovatie. Bovendien is Noorwegen zeer vooruitstrevend op het gebied van autonoom varen en Blue Economy. In 2023 waren er 596 exposanten uit 34 landen en mocht de beurs 21015 internationale bezoekers verwelkomen uit 83 landen. De beurs is verdeeld in 5 hallen, waarbij elke hal een thema heeft:

  • Hal B – Safety & Rescue
  • Hal C – Shipbuilding & Repair
  • Hal D – Maritime Services & Logistics
  • Hal E – Propulsion & Machinery
  • Hal T – Blue Economy and “tomorrow’s business solutions today”
Subsidie voor mkb’ers

Mogelijk komt jouw bedrijf in aanmerking voor de SIB Subsidie Collectieve Activiteit. De subsidie bedraagt 50% van de kosten, tot een maximum van € 2.500,-.Klik hier voor meer informatie.

Marktinformatie

Noorwegen is een van de weinige landen met een groot maritiem cluster, bestaande uit toonaangevende internationale rederijen, zeevarenden, scheepswerven, maritieme toeleveranciers, scheepsontwerpers, makelaars en aanbieders van verzekeringen en financiële diensten. De scheepsbouw in Noorwegen is heel divers. Zo worden er onder andere expeditie cruiseschepen gebouwd maar ook schepen voor de offshore wind industrie, ferry’s en vissersschepen. Noorwegen kent een aantal belangrijke werven, namelijk: Ulstein Verft, Vard, Vard Brattvaag, Vard Langsten, Vard Søviknes, Havyard Ship Technology, Westcon Yard en Aas Mek. Verksted. Daarnaast zijn er nog tal van andere werven die onder andere kleine werkschepen bouwen. Verschillende partijen houden het orderboek van Noorwegen bij, zie onder andere deze website.

Het land telt ook verscheidende toonaangevende maritieme ontwerpbureaus, zoals Ulstein, Skipsteknisk, Marin Teknikk, Salt Ship Design, Vard Design, Multi Maritime, Polarny Maritime D&E, Deltamarin, NSK Ship Design en Kongsberg. Deze ontwerpbureaus maken uiteraard ook ontwerpen voor schepen die elders in de wereld worden gebouwd, zoals Turkije en Rusland. De Noorse vloot is één van de grootste ter wereld, dit geldt zowel voor Noorse eigenaren als technische managers. In 2019 bestond de vloot van Noorse technische managers uit ongeveer 2300 schepen. Een groot deel van de vloot kan worden onderverdeeld in een aantal scheepstypen, namelijk: passagiersschepen en ferry’s, bevoorradingsschepen voor de offshore, vissersschepen olie/LNG/LPG tankers en general cargo schepen. Veel Noorse short sea schepen zijn relatief oud en aan vervanging toe. Hier liggen dan ook veel kansen voor Nederlandse werven en toeleveranciers. Relevante onderwerpen die spelen onder Noorse scheepseigenaren zijn duurzaamheid, efficiëntie, digitalisering en het koppelen van slimme systemen aan boord.

Overtuigd? Meld je dan aan

Gerelateerde evenementen