Navalia 2024
Van 21 t/m 23 mei 2024 vindt de beurs Navalia plaats in Vigo Spanje. Navalia is dé maritieme scheepsbouwbeurs van Spanje, waar de gehele Spaanse industrie samenkomt. In 2022 waren 400 exposanten aanwezig en zagen ze een groei van internationale bezoekers van maar liefst 20%. De afgelopen 2 edities organiseerde NMT een succesvolle handelsmissie rondom deze beurs. Op veler verzoek komt er dan nu een NL Paviljoen! Ga jij met ons mee om jouw bedrijf en de Nederlandse maritieme maakindustrie te vertegenwoordigen op deze beurs? Meld je aan

Organisator
Joëlla Lucas
Trade Promotion Coordinator
+31(0)884451024
lucas@maritimetechnology.nl
NL Paviljoen
Het NL Paviljoen staat in hal H, die nieuw wordt toegevoegd aan Navalia. De hal ligt links van de hoofdingang. Het pavilioen ligt direct bij de ingang van de hal, naast ACLUNAGA, de maritieme branchevereniging van Galicië.
Deelname aan het paviljoen is inclusief:
- Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
- Standinventaris, elektra en verlichting
- Centrale lounge met catering
- Netwerkreceptie
- Aanbod transportarrangement
- Gezamenlijke PR
- Ondersteuning vanuit NMT
Oppervlakte paviljoen
Tussen de 160 – 280 m2
Kosten
De kosten per m2 voor leden van NMT bedragen € 585,- exclusief BTW. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 685,- exclusief BTW. De minimale afname is 12m2 per bedrijf. Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
Kortingsmogelijkheid
Mogelijk kan jouw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 2.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.
De Spaanse scheepsbouwmarkt
Orderboek en orderintake
PYMAR, een organisatie waar 16 kleine tot middelgrote scheepswerven bij zijn aangesloten, laat weten dat er in 2021 orders voor de bouw van 23 schepen zijn binnengekomen. De orderintake bestond onder andere uit offshore wind gerelateerde werkschepen en onderzoeksschepen. Eind 2021 telde het orderboek ongeveer 45 schepen, in totaal 291.274 CGT. 85% van het aantal CGT onder constructie is voor export.
Locatie werven en scheepstypen
De scheepsbouwactiviteit in Spanje is voornamelijk geconcentreerd in Galicië, Asturië en Baskenland. Spaanse scheepsbouwers zijn onder andere sterk in het bouwen van vissersschepen. De Spaanse vissersvloot is één van de grootste van Europa. Klanten voor vissersschepen komen uit Spanje zelf, maar ook uit andere landen. Ook worden er in Spanje passagiersschepen/ ferry’s, werkboten (voor o.a. offshore) en sleepboten gebouwd. Naast de civiele scheepsbouwsector zijn enkele Spaanse scheepsbouwers ook actief op het gebied van de bouw van marineschepen (Navantia) en onderzeeërs.
Refits en reparatie van jachten
Op het gebied van superjachtbouw zijn Spaanse werven niet erg actief. Daarentegen worden er wel veel reparatiewerkzaamheden, onderhoud en refits uitgevoerd, voornamelijk bij MB92. Maar Spanje scoort ook hoog door de aanwezigheid van een refit-hub in Palma de Mallorca, waar zowel STP als Astilleros de Mallorca actief zijn. Met 165 refits van superjachten in 2021 staat Spanje op plek nummer vier van de wereld. Daarnaast is Spanje een topbestemmingen voor refits van jachten langer dan 60 meter.
Reparatie- en/of onderhoudswerkzaamheden van zeeschepen
Spanje heeft werven gelegen aan zowel de Atlantische Oceaan als ook de Middellandse Zee. Ook grenst Spanje aan de Straat van Gibraltar, één van de drukst bevaren waterwegen ter wereld. Een ideale locatie voor een scheepseigenaar om onderhoud te plegen aan haar schip. In 2021 werden er ongeveer 900 reparatie- en/of onderhoudswerkzaamheden verricht voor in totaal 450 miljoen euro. De omzet was 30 procent hoger dan 2020 en 15 procent hoger dan het gemiddelde over de laatste vijf jaar. Ook zijn Spaanse werven actief op het gebied van refit en conversie. Denk hierbij aan het verlengen van vissersschepen en de hermotorisering van schepen.
Meer Informatie
Neem voor meer informatie contact op met Trade Promotion Coördinator Joëlla Lucas via T 088 44 51 024 of E lucas@maritimetechnology.nl.