Navalia 2026
Dé maritieme scheepsbouwbeurs van Spanje waar de gehele Spaanse industrie samenkomt. In 2026 organiseren we opnieuw een NL Paviljoen, dit keer in de Hoofdhal. Ga jij met ons mee? Meld je aan

Organisator
Marjolein Tiktak
Event Manager
+31(0)884451041
tiktak@maritimetechnology.nl
Kosten per m2
- NMT-IRO-leden: € 615,- excl. BTW.
- Niet-leden, € 715,- excl. BTW.
- Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
- Minimale afname van 16m2 per bedrijf.
Deelname is inclusief
- Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
- Stand inventaris, elektra en verlichting
- Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
- NL netwerkreceptie
- Aanbod transportarrangement
- Gezamenlijke PR
- Ondersteuning vanuit NMT-IRO
Over de beurs
In 2024 trok Navalia ruim 400 exposanten en meer dan 25.000 bezoeker van over de hele wereld. Het NL Paviljoen bevindt zich in de hoofdhal, in zone G. Deelnemen aan het paviljoen biedt een kant-en-klare stand en volop netwerk- en marketingmogelijkheden.
Subsidie voor mkb’ers
Mogelijk komt jouw bedrijf in aanmerking voor de SIB Subsidie Collectieve Activiteit. De subsidie bedraagt 50% van de kosten, tot een maximum van € 2.500,-.Klik hier voor meer informatie.
Marktinformatie
De scheepsbouwactiviteit in Spanje is voornamelijk geconcentreerd in Galicië, Asturië en Baskenland. Spaanse scheepsbouwers zijn onder andere sterk in het bouwen van vissersschepen. De Spaanse vissersvloot is één van de grootste van Europa. Klanten voor vissersschepen komen uit Spanje zelf, maar ook uit andere landen. Ook worden er in Spanje passagiersschepen/ ferry’s, werkboten (voor o.a. offshore) en sleepboten gebouwd. Naast de civiele scheepsbouwsector zijn enkele Spaanse scheepsbouwers ook actief op het gebied van de bouw van marineschepen (Navantia) en onderzeeërs.
Refits en reparatie van jachten
Op het gebied van superjachtbouw zijn Spaanse werven niet erg actief. Daarentegen worden er wel veel reparatiewerkzaamheden, onderhoud en refits uitgevoerd, voornamelijk bij MB92. Maar Spanje scoort ook hoog door de aanwezigheid van een refit-hub in Palma de Mallorca, waar zowel STP als Astilleros de Mallorca actief zijn. Daarnaast is Spanje een topbestemmingen voor refits van jachten langer dan 60 meter.
Overtuigd? Meld je dan aan
Gerelateerde evenementen
OTC Houston 2025- IRO pavilion [VOL]
Neem deel aan het IRO Nederland Paviljoen op de Offshore Technology Conference (OTC) 5-8 mei 2025 in Houston! Als een van 's werelds toonaangevende offshore energiebeurzen die wordt georganiseerd sinds 1969, is OTC de plaats waar 's werelds energieprofessionals samenkomen om kennis uit te wisselen en ideeën en meningen te delen om wetenschappelijke en technische kennis voor Offshore bronnen te bevorderen. De energietransitie is een belangrijk onderdeel van de beurs met een energietransitie paviljoen en een offshore wind lounge centraal op de beursvloer en een substantieel deel van de conferentie onderwerpen.
Nor-Shipping 2025 | VOL
Nor-Shipping staat bekend als een beurs met een sterke focus op innovatie. Bovendien is Noorwegen zeer vooruitstrevend op het gebied van autonoom varen en Blue Economy. NMT organiseert een NL Paviljoen op een uitstekende locatie in hal C op een uitstekende locatie, op een kruising van hoofdgangpaden en tegenover het Noorse Paviljoen.
SEAWORK Southampton 2025
Dé maritieme workboat show van het Verenigd Koninkrijk. NMT organiseert hier voor de tweede keer een collectieve beursdeelname met een MKB Lounge. Een MKB Lounge een stand die je deelt met meerdere Nederlandse bedrijven. Het is een ideale uitvalsbasis om de beurs te bezoeken, relaties te ontvangen of om ervaringen uit te wisselen met andere deelnemers.