Pexels Vjgalaxy 9042606 800X280

Navalia 2026

Beurs 19 - 21 mei 2026

Dé maritieme scheepsbouwbeurs van Spanje waar de gehele Spaanse industrie samenkomt. In 2026 organiseren we opnieuw een NL Paviljoen, dit keer in de Hoofdhal. Ga jij met ons mee? Meld je aan

Kosten per m2
  • NMT-IRO-leden: € 615,- excl. BTW.
  • Niet-leden, € 715,- excl. BTW.
  • Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
  • Minimale afname van 16m2 per bedrijf.
Deelname is inclusief
  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Stand inventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
  • NL netwerkreceptie
  • Aanbod transportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • Ondersteuning vanuit NMT-IRO
Over de beurs

In 2024 trok Navalia ruim 400 exposanten en meer dan 25.000 bezoeker van over de hele wereld. Het NL Paviljoen bevindt zich in de hoofdhal, in zone G. Deelnemen aan het paviljoen biedt een kant-en-klare stand en volop netwerk- en marketingmogelijkheden.

Subsidie voor mkb’ers

Mogelijk komt jouw bedrijf in aanmerking voor de SIB Subsidie Collectieve Activiteit. De subsidie bedraagt 50% van de kosten, tot een maximum van € 2.500,-.Klik hier voor meer informatie.

Marktinformatie

De scheepsbouwactiviteit in Spanje is voornamelijk geconcentreerd in Galicië, Asturië en Baskenland. Spaanse scheepsbouwers zijn onder andere sterk in het bouwen van vissersschepen. De Spaanse vissersvloot is één van de grootste van Europa. Klanten voor vissersschepen komen uit Spanje zelf, maar ook uit andere landen. Ook worden er in Spanje passagiersschepen/ ferry’s, werkboten (voor o.a. offshore) en sleepboten gebouwd. Naast de civiele scheepsbouwsector zijn enkele Spaanse scheepsbouwers ook actief op het gebied van de bouw van marineschepen (Navantia) en onderzeeërs.

Refits en reparatie van jachten
Op het gebied van superjachtbouw zijn Spaanse werven niet erg actief. Daarentegen worden er wel veel reparatiewerkzaamheden, onderhoud en refits uitgevoerd, voornamelijk bij MB92. Maar Spanje scoort ook hoog door de aanwezigheid van een refit-hub in Palma de Mallorca, waar zowel STP als Astilleros de Mallorca actief zijn. Daarnaast is Spanje een topbestemmingen voor refits van jachten langer dan 60 meter.

Overtuigd? Meld je dan aan

Gerelateerde evenementen