SEA Asia 2025
SEA Asia is al jaren een vaste waarde op de internationale maritieme beurskalender. NMT organiseert een NL Paviljoen. Deze editie met een mkb-lounge! De mkb-lounge is de ideale manier om jouw bedrijf te presenteren. Ga jij met ons mee? Meld je aan
Organisator
Evy Menheere
Trade Promotion Manager
+31(0) 88 44 51 014
menheere@maritimetechnology.nl
Kosten per bedrijf
- NMT-leden: € 5.500,- excl. BTW.
- Niet-leden, € 6.500,- excl. BTW.
- Minimaal 10 en maximaal 12 bedrijven.
- Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
- Maximaal 2 deelnemers per bedrijf.
Deelname is inclusief
- Gezamenlijke stand van 30m2, inclusief aankleding
- Eigen graphic op 1 meter wand (optioneel huur tv scherm tegen extra kosten)
- Desk + barkruk
- Catering gedurende de dag (koffie, fris, lunch etc.)
- Gezamenlijke PR
- Exhibitor listing in de catalogus
- Netwerkmogelijkheden
- Ondersteuning en begeleiding van NMT
Over de beurs
Singapore is één van de wereldwijde knooppunten voor spelers binnen de maritieme industrie, en een toegangspoort tot de rest van Azië. Tijdens de laatste editie in 2023 waren er meer dan 18.000 bezoekers, ruim 400 standhouders uit 90 deelnemende landen en 12 landenpaviljoens.
Marktinformatie
In Singapore worden reparaties en conversies uitgevoerd aan onder andere olie- en gasplatformen, jack-up rigs en FPSOs. Daarnaast worden er een groot aantal schepen gerepareerd en onderhouden, zoals tankers en LNG-carriers. Andere landen waar ook kansen liggen zoals India, Indonesië, Vietnam liggen relatief dichtbij.
Het leeuwendeel van alle scheepsbouw in Azië vindt plaats in het oosten. In termen van Compensated Gross Tonnage (CGT) is China verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van de wereldwijde orderintake en opleveringen in 2023 van commerciële zeeschepen. Na China volgt Zuid-Korea en daarna Japan. Wereldwijd gezien beslaan containerschepen het grootste aandeel in de orderboeken in termen van CGT, gevolgd door gastankers, bulkschepen, olie- en chemicaliëntankers, passagiersschepen en ferry’s en de categorie ‘andere niet vrachtschepen’.
Ook op het gebied van reparatie en onderhoud staat Azië bovenaan de ranglijst. China staat met stip op nummer 1 wat dat betreft. Ongeveer 40% van de gerapporteerde reparatie-evenementen vanaf in 2021 en 2022 zijn toe te schrijven aan in China gelegen werven volgens Clarksons Research. Gevolgd door Turkije (10%), VAE (4%) en Singapore (3%).
Kortom: er vindt veel scheepsbouw en scheepsreparatie plaats in Azië.
Overtuigd? Meld je dan aan
Deelnemers SEA Asia 2025
Gerelateerde evenementen
OFFSHORE ENERGY 2024
Op 26 en 27 november 2024 vindt de Offshore-Energy beurs in de RAI Amsterdam weer plaats. Deze toonaangevende beurs brengt de wereldwijde offshore-industrie samen en biedt een uniek platform voor professionals, bedrijven en experts. Dit jaar organiseert NMT een NL Paviljoen voor het eerst in hal 2, gevestigd tussen alle andere landenpaviljoens en innovaties. Ben je benieuwd of Offshore-Energy voor jou kansen biedt? Lees dan snel verder!
Colombiamar 2025
Colombiamar is een toonaangevende maritieme beurs die om de twee jaar plaatsvindt in Cartagena. De scheepsbouwmarkt in Colombia biedt aanzienlijke kansen. Het land streeft naar modernisering en uitbreiding van scheepsbouwcapaciteiten om aan de toenemende vraag te voldoen.
Nor-Shipping 2025 | VOL
Nor-Shipping staat bekend als een beurs met een sterke focus op innovatie. Bovendien is Noorwegen zeer vooruitstrevend op het gebied van autonoom varen en Blue Economy. NMT organiseert een NL Paviljoen op een uitstekende locatie in hal C op een uitstekende locatie, op een kruising van hoofdgangpaden en tegenover het Noorse Paviljoen.