Pexels Zhang Kaiyv 683419 800X280

Marintec 2023

Beurs 5 - 8 december 2023

Ben jij aanwezig bij de grootste scheepsbouwbeurs van Azië? NMT organiseert het NL Paviljoen tijdens Marintec China 2023. Al meer dan 40 jaar staat de beurs Marintec bekend als het meest volledige B2B-platform voor de internationale maritieme industrie. Met ruim 71.000 professionele bezoekers uit 100 landen, mag je dit zeker niet missen. Meld je aan

Marintec

Al meer dan 40 jaar staat de beurs Marintec China bekend als het meest volledige B2B-platform voor de internationale maritieme industrie. Georganiseerd met de professionele expertise van China’s grootste vakbeursorganisator – onder de huidige naam Informa Markets – in samenwerking met de Shanghai Society of Naval Architects & Marine Engineers (SSNAME). De laatste editie in 2019 van dit tweejaarlijkse evenement bood plaats aan 2.200 exposanten (afkomstig uit meer dan 32 landen) en 71.736 professionele bezoekers uit 100 landen. Marintec China wordt beschouwd als de toegangspoort tot de Aziatische maritieme markt en biedt het grootste assortiment aan exposerende bedrijven, fabrikanten en serviceproviders in de gehele supply chain voor scheepsbouw en professionele services, componenten en equipment. De beurs is ook gastheer voor één van de meest toonaangevende conferenties van de industrie: het Senior Maritime Forum. De 2021 editie van het Senior Maritime Forum vindt plaats van 6 – 9 december in het Kerry Hotel dat is verbonden met de Marintec China-tentoonstelling in het Shanghai New International Expo Centre. Naast het Senior Maritime Forum, organiseert Marintec China ook nog meer dan 30 seminars over specifieke onderwerpen en nieuwe productlanceringen op de beursvloer zelf.

De Chinese markt

Na een dieptepunt in de orderintake in 2016 krabbelde het orderniveau weer langzaam op. In 2019 konden Chinese werven 327 commerciële zeegaande schepen bijschrijven in het orderboek ter waarde van 6,4 miljoen CGT, een neergang van 10% ten opzichte van 2018. Het orderboek stond eind 2019 op 27 miljoen CGT en daarmee staat China op nummer één, het orderboek van Zuid Korea stond op 21 miljoen CGT en die van Japan en Europa op 12 miljoen CGT. De diversiteit van gebouwde scheepstypen is ook groot, hoewel de grootste categorieën bestaan uit bulkschepen, olietankers en containerschepen. Daarnaast is er een aantal opvallende orders voor grote veerboten geplaatst in China, veelal besteld door Europese klanten. Grote veerboten zijn een nieuw marktsegment voor Chinese werven, naast de cruisemarkt, waar inmiddels ook enkele projecten in aanbouw zijn. De Chinese scheepsbouw gaat de komende jaren voor hogere kwaliteit en meer specialistische scheepsbouw en weet zich daarbij gesteund door de overheid in het kader van het ‘Made in China 2025’ plan. De ontwikkeling van de Chinese maritieme toeleveringsindustrie wordt eveneens aangemoedigd door de overheid. Hoewel er een dreiging is van een opkomende ‘local content policy’ in de toeleveringsindustrie, biedt de Chinese scheepsbouw absoluut nog steeds voldoende kansen voor Nederlandse toeleveranciers. Onze toeleveranciers zitten over het algemeen op een hoger niveau qua kwaliteit en innovatief vermogen dan de lokale Chinese partijen. Dat sluit prima aan bij de eerder geschetste ontwikkelingen in de Chinese scheepsbouw.

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het NL Paviljoen

  1. Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het NL Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.
  2. Het NL Paviljoen van 390 m2 is uitstekend centraal gelegen in het midden van de beurshal, aan de hoofdgangpaden. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters . Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor jouw stand (9m2), geen maximale.
  3. Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan Marintec China. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid van WiFi.
  4. De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het NL Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.
  5. Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de NL Networking Reception.
  6. NMT brengt de ‘Nederlandse touch’ mee. Het barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop staan voor je klaar in het paviljoen.

Deelname is inclusief

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
  • NMT netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar in het NL Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Kosten

  • Leden: €1195 per m2 exclusief BTW en reis- en verblijfskosten
  • Niet-leden: €1295  per m2 exclusief BTW en reis- en verblijfskosten

Voor meer informatie, neem contact op met Evy Menheere, Trade Promotion Manager bij NMT via T 088 44 51 014 of E menheere@maritimetechnology.nl

Subsidie voor mkb’ers; Support International Business (SIB) - Collectieve Activiteit

Mogelijk komt uw bedrijf in aanmerking voor de SIB Subsidie Collectieve Activiteit. Met deze regeling kunt u verschillende activiteiten bij het internationaal zakendoen (deels) financieren. De subsidie bedraagt 50% van de kosten, tot een maximum van € 2.500,-.Klik hier voor meer informatie.

Overtuigd? Meld je dan aan