Europort 2017 (1 stand vrijgekomen in hal 8)

Van 7 t/m 10 november 2017 vindt de beurs Europort plaats in Rotterdam. Netherlands Maritime Technology (NMT) presenteert op de beurs twee Holland Paviljoens; één in hal 1 en één in hal 8. Alleen leden kunnen in deze Holland Paviljoens een stand boeken. Het Holland Paviljoen in hal 1 is inmiddels volgeboekt. In het Holland Paviljoen in hal 8 is door een annulering een 20 m2 kopstand beschikbaar gekomen. Een unieke kans om nog een mooie stand te bemachtigen op deze populaire beurs!

Organisator

Zes redenen om te kiezen voor deelname via één van de twee Holland Paviljoens

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die de Holland Paviljoens typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap u zeker te vinden.

2) De Holland Paviljoens zijn uitstekend gelegen. Wij organiseren voor u een Holland Paviljoen in de druk bezochte hal 1 en een Holland Paviljoen in hal 8.  Toplocaties voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor uw stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan de beurs, NMT maakt het voor u mogelijk en biedt u ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi en een lekkere lunch.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouwt u aan en onderhoudt u uw maritieme netwerk.

5) Nodig al uw (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat u uw dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met u mee en op deze beurs bedienen we u en uw klanten met een verse Hollandse stroopwafel en/of een Hollandse Nieuwe.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van uw bedrijfslogo en bedrijfsnaam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, inclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

695 m2 (Hal 1) en 304 m2 (Hal 8)

Kosten

Deelname is exclusief mogelijk voor leden van NMT. De kosten per m2 in het Holland Paviljoen in hal 1 bedragen € 540,- excl. BTW (minimale afname 16 m2). De kosten per m2 in het Holland Paviljoen in hal 8 bedragen € 440,- excl. BTW (minimale afname 16 m2).

Lounge Spot light in Holland Paviljoen hal 8 (VOL)

Nieuw! Bent u een eenmanszaak of werkzaam bij een mkb bedrijf met minder dan 6 werknemers en heeft u interesse om deel te nemen aan het Holland Paviljoen in hal 8 op Europort? Klik dan hier voor meer informatie over 170207_Wervingsflyer Lounge Spot LightHelaas is het niet meer mogelijk u nog aan te melden voor een Lounge Spot light. 

Europort

Met ruim 1000 exposanten en 30.000 bezoekers behoort Europort tot de grootste maritieme vakbeurzen ter wereld. Europort heeft een sterke focus op geavanceerde technologie en complexe scheepsbouw en is dé ontmoetingsplaats bij uitstek voor maritieme pioniers. Europort biedt bezoekers uit binnen- en buitenland een compleet overzicht van de nieuwste technologieën en innovaties voor de maritieme industrie wereldwijd. Het beurs- en congresprogramma bedient het volledige maritieme spectrum: van zeevaart tot offshore, van baggerij tot visserij, van binnenvaart tot marine en superyachts. In 2015 bezochten ruim 30.000 bezoekers uit 40 landen de beurs. Met 1.111 exposanten (uit 45 verschillende landen) verspreid over tien hallen met 15 landenpaviljoens gaf de beurs een compleet beeld van de maritieme industrie.

De Nederlandse markt

De omstandigheden in de wereldscheepsbouw zijn behoorlijk uitdagend de laatste tijd, maar er zijn zeker positieve ontwikkelingen te ontdekken. Natuurlijk is de olieprijs sinds eind 2015 sterk gedaald en lijkt het einde van die daling nog niet in zicht, wat heeft geleid tot bezuinigingen in de offshore olie- en gasindustrie. Daarbij is er tegelijkertijd sprake van een verzadiging in de markt voor grote handelsschepen, op de olietankers na, die doen het juist heel goed. De inname van nieuwe orders in 2015 was door deze ontwikkelingen zeker lager dan in 2014, maar de daling is niet zo heftig als in een aantal van de grote scheepsbouwnaties in Azië bijvoorbeeld.

Nederlandse werven en toeleveranciers zijn dan ook vooral actief in andere segmenten die het wél goed doen, zoals de offshore windsector, waar een sterke groei van de activiteiten merkbaar is. De grote jachtbouw in Nederland blijft ook sterk, mede door de lagere euro. De toegenomen onzekerheid in de wereld heeft ook een positief effect voor werven en toeleveranciers in de vorm van een aantrekkende markt voor patrouilleboten en andere schepen voor kustwacht en marine. Tot slot lopen de markten voor sleepboten, workboats en baggerschepen gestaag door. De lage olieprijs heeft ook een positief effect in de vorm van hernieuwde activiteit in de lange tijd zeer stille visserijsector. Verder blijft regelgeving druk uitoefenen op reders en toeleveranciers om te komen met oplossingen die het milieu ontzien, zoals varen op LNG en de inbouw van zwavelscrubbers. Deze ontwikkelingen gaan wellicht niet zo hard als eerder verwacht, maar ze gaan wel door en Nederlandse bedrijven lopen hierin voorop.

Dit is de tijd voor werven en toeleveranciers om creatief te zijn, kostenbesparende oplossingen aan te bieden en nieuwe markten aan te boren. We verwachten daarom weer veel nieuwe vindingen en ontwerpen te zien op Europort.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Joëlla Lucas, Trade Promotion Manager bij Netherlands Maritime Technology via T 088 44 51 024 of E lucas@maritimetechnology.nl