Indonesia Maritime Expo 2019 (nog 1 plaats beschikbaar)

Interesse in een veelbelovende markt met volop kansen op het gebied van scheepvaart, havens en logistieke dienstverlening? Reis af naar Jakarta voor de beurs Indonesia Maritime Expo! Van 16-18 oktober 2019 vindt deze beurs plaats in scheepsbouwcentrum Jakarta. Netherlands Maritime Technology (NMT) verzorgt het Holland Paviljoen op de beurs.

Organisator

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw bedrijf zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen van 90 m2 is goed gelegen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor je stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan Indonesia Maritime Expo. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, exclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

90 m2

Kosten

De prijs per m2 voor leden van Netherlands Maritime Technology bedraagt € 550,- excl. BTW per deelnemer. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 650,- excl. BTW per deelnemer. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

Indonesia Maritime Expo

Indonesia Maritime Expo (IME) is de belangrijkste internationale beurs en conferentie voor de Indonesische maritieme industrie en wordt georganiseerd door PT Reed Exhibitions Panorama met steun van de Indonesische regering. Dit evenement is een ‘one-stop’ tentoonstelling, met een high-level conferentie waarbij netwerksessies georganiseerd zullen worden voor Indonesische, maar ook voor de internationale maritieme spelers. De editie in 2017 trok 5778 bezoekers, waarvan 4332 inkopers. Dertig procent van de bezoekers was actief in het shipmanagement.

IME biedt een compleet programma met conferenties, seminars, netwerkevents en ook een ‘hosted buyer program’. Verschillende ‘inkopers’ uit de omliggende landen worden hiervoor ingevlogen en krijgen de gelegenheid om exposanten te ontmoeten. Nieuw dit jaar is dat ook het segment Fishery Technology is toegevoegd.

De Indonesische markt

Het orderboek van Indonesische werven volgens IHS Fairplay bedroeg aan het einde van maart 2018, 133 schepen met een totaal tonnage van 395.000 CGT. Het werkelijke aantal schepen in bestelling ligt waarschijnlijk wat hoger, omdat veel kleine en speciale schepen in aanbouw bij kleinere werven moeilijk te volgen zijn voor de registers. Zo bouwt de werf Daya Radar Utama in Jakarta een serie kleine passagiersschepen voor de staatsrederij Pelni en bouwt de werf PT Pal in Surabaya fregatten en andere oorlogsschepen, onder andere in samenwerking met Damen Schelde Naval Shipbuilding. PT Pal bouwt inmiddels zelfs amfibische transportschepen voor de Filipijnse marine.

Qua productie doet Indonesië het best aardig. In 2017 leverden Indonesische werven 104 zeeschepen op met een totaal tonnage van 264.000 CGT, ietsje meer dan Nederlandse werven in dat jaar. Voor een land van 256 miljoen inwoners, dat volledig uit eilanden opgebouwd is en een grote handelsvloot heeft, is het echter zeer weinig.

De Indonesische handelsvloot bestond in maart van dit jaar uit een klein 11.000 schepen met een totaal tonnage van rond de 17 miljoen GT. Er zijn dus heel erg veel kleine schepen in Indonesië, die vaak ook nog erg oud zijn. Er is dus een enorm potentieel voor het vervangen van oude schepen door nieuwe. Bovendien is het de Indonesische overheid een doorn in het oog dat de enorme vlootgroei van de laatste jaren, gesteund door protectionistische regelgeving, vooral gerealiseerd is door middel van aankoop van schepen uit het buitenland. De Indonesische overheid wil dat veel meer van deze schepen in eigen land gebouwd gaan worden.

Naast de vervanging van oude schepen is er ook nog een grote vraag naar extra schepen te verwachten. De economische groei van Indonesië de komende jaren wordt namelijk ingeschat rond de 5-6% per jaar.

Volgens scheepswervenorganisatie IPERINDO zijn er zo’n 250 actieve scheepswerven verspreid over heel Indonesië. De meeste werven zijn echter geconcentreerd rond Jakarta, Surabaya en op het eiland Batam.

Meer informatie & aanmelden

Klik hier om aan te melden. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij NMT via T 088 44 51 022 of lacet@maritimetechnology.nl.