Marintec 2019

Al meer dan 40 jaar staat de beurs Marintec bekend als het meest volledige B2B-platform voor de internationale maritieme industrie. Van 3 tot en met 6 december 2019 organiseert Netherlands Maritime Technology (NMT) er een Holland Paviljoen. Marintec vindt plaats in scheepsbouwhoofdstad Shanghai. Reserveer nu jouw stand!

Organisator

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap jouw stand zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen is centraal gelegen in het midden van de beurshal, aan de hoofdgangpaden. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor jouw stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan Marintec, NMT maakt het mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi en een lekkere lunch.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoudt je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:
– Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en bedrijfsnaam
– Standinventaris, elektra en verlichting
– Gezamenlijke centrale lounge met catering, inclusief lunch
– Holland netwerkreceptie
– Aanbod NMT transsportarrangement
– Gezamenlijke PR
– WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
– Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

Ten minste 390 m2

Kosten

De kosten per m2 voor leden van NMT bedragen €950,- excl. BTW. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen €1.050,- excl. BTW. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

Marintec

De grootste Aziatische scheepsbouwbeurs, Marintec, wordt georganiseerd door China’s grootste vakbeursorganisator, UBM Azië, in nauwe samenwerking met de Shanghai Society of Naval Architects & Marine Engineers (SSNAME). De laatste editie, in 2017, bood plaats aan 2.100 exposanten en 65.096 bezoekers uit 91 landen. Marintec China wordt beschouwd als dé toegangspoort tot de Aziatische maritieme markt en biedt het grootste assortiment aan bedrijven actief in de gehele supply chain voor scheepsbouw en professionele services, componenten en equipment.

Deze beurs is ook gastheer voor één van de meest toonaangevende conferenties van de industrie; Senior Maritime Forum. De 2019 editie van Senior Maritime Forum heeft het thema ‘Innovation, Smart Manufacturing, Collaboration’ en vindt van 2 – 5 december plaats. Naast het Senior Maritime Forum, organiseert Marintec China ook nog meer dan 30 seminars over specifieke onderwerpen en nieuwe productlanceringen op de beursvloer zelf.

De Chinese markt

In de loop van 2017 begon de vraag naar nieuwbouwschepen zich te herstellen in China na een dramatisch verlopen 2016. De Chinese werven profiteerden relatief het meest van deze opleving en tekenden voor ongeveer een derde van alle bestelde zeeschepen in 2017. Met ruim 400 nieuw bestelde schepen boekten de Chinezen bijna twee keer zoveel orders als de Koreaanse en Japanse werven die beiden op de 200 schepen uitkwamen. Daarbij blijft wel opvallen dat de Chinezen gemiddeld kleinere schepen bouwen dan met name de Koreanen. De diversiteit van gebouwde scheepstypen is ook groot, al zien we de laatste tijd de bulkcarriers terugkomen als dé motor van de Chinese scheepsbouw, gevolgd door tankers.

Daarnaast is er een aantal opvallende orders voor grote veerboten geplaatst in China, veelal besteld door Europese klanten. Grote veerboten zijn een nieuw marktsegment voor Chinese werven, naast de cruisemarkt, waar inmiddels ook enkele projecten in aanbouw zijn. De Chinese scheepsbouw gaat de komende jaren voor hogere kwaliteit en meer specialistische scheepbouw en weet zich daarbij gesteund door de overheid in het kader van het ‘Made in China 2025’ plan. De ontwikkeling van de Chinese maritieme toeleveringsindustrie wordt eveneens aangemoedigd door de overheid. Tot slot is het financieringsklimaat voor reders in China ook relatief gunstig. Er zijn inmiddels meer dan 1.000 zeeschepen gefinancierd door Chinese leasemaatschappijen, die daarmee het gat aan het opvullen zijn, wat ontstaan is door de terugtrekking van met name een aantal bekende Europese partijen.

China staat dan ook per mei 2018 weer trots op de 1e plaats qua orderboek per scheepsbouwland.

Hoewel er een dreiging is van een opkomende ‘local content policy’ in de toeleveringsindustrie, biedt de Chinese scheepsbouw absoluut nog steeds voldoende kansen voor Nederlandse toeleveranciers. Onze toeleveranciers zitten over het algemeen op een hoger niveau qua kwaliteit en innovatief vermogen dan de lokale Chinese partijen. Dat sluit prima aan bij de eerder geschetste ontwikkelingen in de Chinese scheepsbouw.

Meer informatie & aanmelden

Klik hier voor meer informatie en de mogelijkheid om aan te melden. Neem voor meer informatie contact op met Trade Promotion Manager Marjan Lacet.