Dit evenement is geweest Bekijk komende evenementen
Voltooid, rechts vindt u enkele alternatieven

OTC Asia 2018 (VOL)

Van 20 t/m 23 maart 2018 vindt de beurs OTC Asia plaats in Kuala Lumpur, Maleisië. Netherlands Maritime Technology (NMT) organiseert een Holland Paviljoen op de beurs.

Organisator

Zes redenen om te kiezen voor deelname via het Holland Paviljoen

1) Door de opvallend Nederlandse uitstraling die het Holland Paviljoen typeert, weet de beursbezoeker die op zoek is naar kwaliteit en innovatief vakmanschap je zeker te vinden.

2) Het Holland Paviljoen is goed gelegen. Een toplocatie voor bedrijven die het verdienen in de spotlights te staan. Kies zelf het gewenste aantal meters. Er geldt een minimale hoeveelheid meters voor je stand, geen maximale.

3) Bespaar tijd en moeite. Neem heerlijk ontzorgd deel aan OTC Asia. NMT maakt het voor je mogelijk en biedt je ook het comfort van de beschikbaarheid over WiFi.

4) De gezelligheid van het samen met andere Nederlandse maritieme bedrijven deelnemen aan een beurs. Via het Holland Paviljoen bouw je aan en onderhoud je je maritieme netwerk.

5) Nodig al je (potentiële) klanten uit voor de Holland Networking Reception.

6) NMT brengt de ‘Hollandse touch’ mee. Het overwegend Nederlandse barpersoneel zorgt ervoor dat je je dag kunt starten met verse koffie. Ook kaas, pepermuntjes en drop reizen met je mee.

Holland Paviljoen

Deelname is inclusief:

  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en bedrijfsnaam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering, exclusief lunch
  • Holland netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transsportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar op het Holland Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT

Oppervlakte paviljoen

144 m2

Kosten

De prijs per m2 voor leden van Netherlands Maritime Technology en/of IRO bedraagt € 975,- excl. BTW per deelnemer. De kosten per m2 voor niet-leden bedragen € 1075,- excl. BTW. Er geldt een minimale afname van 9 m2 per bedrijf. Prijzen zijn excl. reis- en verblijfskosten.

Kortingsmogelijkheid

Mogelijk kan jouw MKB-bedrijf door gebruikmaking van de missievoucher t/m € 1.500 korting krijgen op Trade activiteiten van NMT. Klik hier voor meer informatie.

OTC (Offshore Technology Conference) Asia

In maart 2014 vond de OTC voor het eerst plaats in Maleisië. Het werd een zeer succesvol debuut met de aandacht van maar liefst 25.000 bezoekers. De organisatoren hopen bij deze derde editie van OTC Asia een bezoekersaantal van 22.000 te realiseren. Petronas is ook zoals bij de voorgaande edities van OTC Asia de ‘Supporting Partner’. De kwaliteit van de bezoekers is iedere editie hoog, dit komt mede doordat bezoekers een entreekaart moeten aanschaffen om toegang te kunnen krijgen tot de OTC.

Op OTC Asia 2016 waren meer dan 280 exposanten present, verspreid over een totale beursoppervlakte van 7.170 m². Acht landen paviljoens waren aanwezig, uit Australië, Canada, China, Nederland, Korea, Maleisië, Noorwegen en Singapore. Het Holland Paviljoen sprong ertussenuit en had de grootste oppervlakte. Meer dan 20.000 mensen uit 70 landen bezochten de beurs. Goede cijfers in een destijds ook uitdagend industrieklimaat.

De Maleisische markt

De Maleisische scheepsbouw maakt momenteel een wat moeilijke tijd door. Evengoed blijft het een interessante industrie. Vanaf 2006 leverden Maleisische werven jaarlijks gemiddeld zo’n 170 zeeschepen op. Een behoorlijk aantal, al betreft het wel voornamelijk kleinere schepen. Sleepboten zijn in een gemiddeld jaar goed voor de meerderheid van de opleveringen. Ook offshoreschepen zijn hierin goed vertegenwoordigd. Door de lage olieprijs en de impact daarvan op de Maleisische economie is de productie na 2013 wel wat gedaald maar er worden in Maleisië ook nu nog steeds meer dan 100 zeeschepen per jaar opgeleverd.

De Maleisische overheid ziet de scheepsbouw en -reparatie als belangrijke industrieën en heeft allerlei stimuleringsmaatregelen genomen waaronder kortingen op de inkomstenbelasting tot wel 100% en tot 100% aftrek van investeringen in scheepsbouw. Meer hierover op de site van de Malaysia Investment Development Authority (MIDA). Ook de marinebouw in Maleisië krijgt een boost door bouwprogramma’s voor korvetten, kustwachtschepen en mogelijk zelfs amfibische transportschepen.

De Maleisische overheid verwacht dat de scheepsbouw tegen 2020 een totale jaaromzet heeft van 6,35 miljard Ringgit (circa €1,3 miljard) en tegen die tijd werkgelegenheid biedt aan 55.000 mensen. Naast de genoemde marinebouw ligt de nadruk op plezierboten, productie van short sea schepen tot 30,000 ton draagvermogen, fabricatie van offshore platformen en productie van sleep- en duwboten voor de export.

Momenteel zijn er zo’n 100 geregistreerde scheepswerven in Maleisië, waarvan er 39 in het Westen van Maleisië zitten en 61 in het Oosten. In het Westen bevinden de belangrijkste werven zich in Lumut (Perak), Port Klang (Selangor), Kemaman (Terengganu) en Pasir Gudang (Johor). In Oost-Maleisië is Miri als ook Sibu (Sarawak) het scheepsbouwcentrum met circa 40 kleine tot middelgrote werven.

Er zijn zes grote werven in het land welke schepen kunnen repareren van meer dan 600 ton waterverplaatsing, namelijk Malaysia Marine and Heavy Engineering (MMHE), Boustead Naval Shipyard, Sabah Shipyard, Sapura Kencana, Nam Cheong en Muhibbah Marine Engineering.

Meer informatie & inschrijven voor de wachtlijst

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij Netherlands Maritime Technology, via T 088 44 51 022 of E lacet@maritimetechnology.nl.